Най-големите рекламодатели в Америка

Най-големите рекламодатели в Америка

С настъпването на новата календарна година, анализатори традиционно правят преглед на големите рекламни пазари на реклама по света. Естествено, сред тях е американският. Последна статистика за него, отразяваща кои са най-големите му рекламодатели и използвана като сериозен източник на данни от маркетинговите мениджъри до момента, е тази на сп. Advertising Age, от доклада на изданието, озаглавен "200-те водещи национални рекламодатели". 

Според него, общо, 200-те най-големи рекламодатели в Съединените щати са похарчили за реклама през 2014 г. рекордната сума от $137.8 млрд., което е с 2% повече спрямо предишната година, сочи годишната статистика, огласена през лятото на 2015 г. и цитирана от Business Insider. 

Въпреки че новината звучи обещаващо за медиите, които продават площ за рекламни съобщения, ръстът е най-нисък от началото на възстановяването на рекламния пазар в Америка след голямата финансова криза на 2008 г. Възстановяването започва през 2010 г. Освен това авторите на доклада изтъкват, че много от водещите компании в Щатите, които излъчват реклама, се борят медийните им покупки и кампании да бъдат възможно по-ефективни от досега и рекламата им да работи по-добре за продажбите, да има повече смисъл. 

38 рекламодатели в САЩ са похарчили над $1 млрд. за реклама за 2014 г. 10-те най-големи сред тях са следните:

10. WALT DISNEY COMPANY.

9. L'ORÉAL.

8. FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES.

7. AMERICAN EXPRESS.

6. FORD MOTOR COMPANY.

5. VERIZON COMMUNICATIONS.

4. COMCAST CORPORATION.

3. GENERAL MOTORS COMPANY.

2. AT&T.

1. PROCTER & GAMBLE.

Очаква се в новите данни за 2015 г. част от този топ 10 да се задържи в същия вид. От анализите става ясно, че компаниите харчат по-малки суми за реклама, защото залагат на по-ефективното разпределение на кампаниите пред по-подходящи потенциални клиенти, което става възможно вследствие на непрекъснатото усъвършенстване на дигитално таргетиране. 

Компанията с най-голяма похарчена за маркетинг сума в САЩ за 2014 г. Procter & Gamble е отделила за рекламни активности $4.6 млрд. Това е с 4.2% по-малко спрямо предишната година. Тя пренасочва големи дялове от парите си за реклама към дигиталните медии, социалните мрежи и изобщо онлайн пространството, защото мениджмънтът й вярва, че това й носи по-голяма възвръщаемост на инвестицията спрямо вложенията в телевизионна и печатна реклама.

В списъка на най-големите рекламодатели традиционно влизат секторите на телекомуникациите (AT&T, Verizon) и автомобилите (Ford, General Motors, Fiat). 

Похарчените за реклама пари от френския козметичен гигант L'Oreal са били с 2% по-малко или 2,2 млрд. долара.  в сравнение с година по-рано.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
Правителството предложи Румен Спецов за особен търговски представител в „Лукойл Нефтохим“
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Ваксината срещу варицела влиза в задължителния календар
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?