Най-големите рекламодатели в Америка

Най-големите рекламодатели в Америка

С настъпването на новата календарна година, анализатори традиционно правят преглед на големите рекламни пазари на реклама по света. Естествено, сред тях е американският. Последна статистика за него, отразяваща кои са най-големите му рекламодатели и използвана като сериозен източник на данни от маркетинговите мениджъри до момента, е тази на сп. Advertising Age, от доклада на изданието, озаглавен "200-те водещи национални рекламодатели". 

Според него, общо, 200-те най-големи рекламодатели в Съединените щати са похарчили за реклама през 2014 г. рекордната сума от $137.8 млрд., което е с 2% повече спрямо предишната година, сочи годишната статистика, огласена през лятото на 2015 г. и цитирана от Business Insider. 

Въпреки че новината звучи обещаващо за медиите, които продават площ за рекламни съобщения, ръстът е най-нисък от началото на възстановяването на рекламния пазар в Америка след голямата финансова криза на 2008 г. Възстановяването започва през 2010 г. Освен това авторите на доклада изтъкват, че много от водещите компании в Щатите, които излъчват реклама, се борят медийните им покупки и кампании да бъдат възможно по-ефективни от досега и рекламата им да работи по-добре за продажбите, да има повече смисъл. 

38 рекламодатели в САЩ са похарчили над $1 млрд. за реклама за 2014 г. 10-те най-големи сред тях са следните:

10. WALT DISNEY COMPANY.

9. L'ORÉAL.

8. FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES.

7. AMERICAN EXPRESS.

6. FORD MOTOR COMPANY.

5. VERIZON COMMUNICATIONS.

4. COMCAST CORPORATION.

3. GENERAL MOTORS COMPANY.

2. AT&T.

1. PROCTER & GAMBLE.

Очаква се в новите данни за 2015 г. част от този топ 10 да се задържи в същия вид. От анализите става ясно, че компаниите харчат по-малки суми за реклама, защото залагат на по-ефективното разпределение на кампаниите пред по-подходящи потенциални клиенти, което става възможно вследствие на непрекъснатото усъвършенстване на дигитално таргетиране. 

Компанията с най-голяма похарчена за маркетинг сума в САЩ за 2014 г. Procter & Gamble е отделила за рекламни активности $4.6 млрд. Това е с 4.2% по-малко спрямо предишната година. Тя пренасочва големи дялове от парите си за реклама към дигиталните медии, социалните мрежи и изобщо онлайн пространството, защото мениджмънтът й вярва, че това й носи по-голяма възвръщаемост на инвестицията спрямо вложенията в телевизионна и печатна реклама.

В списъка на най-големите рекламодатели традиционно влизат секторите на телекомуникациите (AT&T, Verizon) и автомобилите (Ford, General Motors, Fiat). 

Похарчените за реклама пари от френския козметичен гигант L'Oreal са били с 2% по-малко или 2,2 млрд. долара.  в сравнение с година по-рано.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ