Най-добрият инструмент за пазарни изследвания, който е пренебрегван

 Най-добрият инструмент за пазарни изследвания, който е пренебрегван

Имате ли регистрация в социалната мрежа Pinterest? Използвате ли я с маркетинг цел? Ако го правите, забравете за обичайните причини да се обръщате към нея, сред които водеща е, че в нея се вижда кои са най-харесваните от хората продукти. Вместо това, помислете за Pinterest по друг начин. Като за силен инструмент за пазарни изследвания.

Той е такъв.

Преди две години сайтът бе стартираща социална мрежа, но днес е във възход. Концепцията му идеално се вписва в настоящата революция на визуалното, която се вихри – дигитални времена на все по-големи снимки и кратко видео, вместо повече текст. Pinterest е същинско виртуално списание за разглеждане. Отвъд стереотипа за сайт, пълен със снимки на кексчета и сватбени рокли, той може да бъде силна платформа за краудсорсинг, с потребителска база от 70 милиона души.

Pinterest дигитално обновява много от технологиите за създаване на маркетингови проекти, на които пазарните изследователи разчитаха в продължение на години. Колажи, фотосканиране, фотодневници и общности от хора, събрани по интереси, се срещат в Pinterest. Сайтът е влиятелно поле за себеизразяване чрез изображения и популяризиране на творчески прояви на хора и групи. Заедно с Instagram, Tumblr, Lightt и Vine, той съставя основна част от т. нар. икономика ма изображенията, която се разгръща чрез „вирусно" споделяне в мрежата. Приносът от потребители в сайта се разраства и увеличава като качество.

Наскоро брандинг екипът на компанията ни използва Pinterest, за да тества проект за нов продукт. Екипът представи списък от потенциални имена на продукта. Още на следващия ден предложенията бяха отхвърлени като неподходящи от потребителите, с които си контактуваме. Показахме оставащата част от идеите си за име и скоро всички възможности бяха гласувани с палец надолу. За сметка на това обаче суперпинърите ни генерираха цял нов списък от техни табла Secret Boards, свързвайки възможни имена с картини на това, което искат да се казва така или такива, които показват какъв искат да е продуктът с това име. Дори посочиха кои са имената, които биха използвали най-много, което бе невероятно полезно.

Ние, маркетолозите, сме добре обучени да слушаме и наблюдаваме медиите. Вече знаем как да пресяваме, сортираме и жънем резултати от огромните обеми от данни (big data), доставяни от социалните мрежи. Това, с което не разполагахме досега, обаче е инструмент, залагащ на по-бързото възприятие - зрителното, който хваща и направлява интересите на потребителите в реално време. Такъв инструмент е Pinterest.

Той е част от технологиите, основани на дигиталните снимки, които сега са налични за всеки бранд 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

По материал на Сара Брауни в LinkedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ