Най-известното продуктово позициониране във филмите

Най-известното продуктово позициониране във филмите

Най-известното продуктово позициониране във филмите

Едни от най-запомнящите се кадри в новия филм на Баз Лурман "Великият Гетсби" по романа на Франсис Фицджералд са свързани с продуктовото позициониране. Не пищните костюми и невероятният замък се набиват на очи толкова за зрителя, колкто една гигантска бутилка бутиково шампанско на Moët & Chandon.

Това смятат авторите на Business Insider, които следят реакциите след световната премиера на блокбъстъра с Леонардо ди Каприо. Те отбелязват също, че както в дългоочаквания последен филм от шпионската поредица „Джеймс Бонд“, и тук се показват множество световноизвестни марки. Например Tiffany, The Plaza Hotel.

В тази връзка разказват историята на най-известното според тях, най-помнено и натрапливо продуктово позициониране в кино историята на Холивуд. Примерите са следните:

Първият филм, който показва продукт в сюжета си, е "Криле“ от 1927 г. В него се появява шоколадово блокче Hershey, което всички зрители на времето запомнят.

Същата марка Hershey показва шоколадови бонбони в "Извънземното" от 1982 г. и така покачва печалбите си с 65%.

Том Крус популяризира очилата Ray-Ban в "Топ Гън“ (1986).

За един от най-запомнящите се моменти на използване на модерен продукт в хитов филм от модерното кино се счита брандингът на FedEx в "Корабокрушенецът" с Том Ханкс от 2000 г. Малцина знаят, че технически погледнато това не е продуктово позициониране, защото куриерската компания не е платила да се покаже в лентата. Но след като филмът е излъчен, FedEx регистрира значително покачване на разпознаваемостта на бранда в Азия и Европа.

След като американската марка детски табла за чертаене Etch-A-Sketch влезе в сюжета на "Играта на играчките", продажбите на този продукт се повишават с 450%.

"Сам вкъщи" 2 с Макколи Кълкин показа през 1992 г. устройство, което до този момент не съществуваше – Talkboy. Цяла година бе нужна на Tiger Electronics, за да разбере, че явно има необходимост от такава технология на пазара.

BMW плати 3 милиона долара, за да я подкара Пиърс Броснан в ролята на Джеймс Бонд от филма "Златното око" (1995). След това германският автомобилен производител отчете ръст на печалбите от 240 милиона долара.

Кино шедьовърът на София Копола от 2003 г. "Изкубени в превода" показа филмирането на реклама за уискито Suntory с участието на Бил Мъри. Според маркетинг отдела на компанията производител, това е направило марката световно разпознаваема.

"Сексът и градът" остава сред ненадминатите по брой промотирани в него марки – 67. Сред всички тях се откроява Louis Vuitton с нейните чанти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ