Най-обещаващият медиен пазар

Най-обещаващият медиен пазар

Най-голямата възможност за развитие на медийни и други продукти в света през следващите 10 години има едно име: Индия. Това смята Джеймс Мърдок, най-младият син на американския медиен магнат Рупърт Мърдок. 

Джеймс Мърдок скоро ще стане главен изпълнителен директор на 21st Century Fox. Той коментира темата по време на международния рекламен фестивал в Кан, Франция, Cannes Lions - най-престижното събитие за маркетингови комуникации и креативна реклама всяка година. 

Според Мърдок, Индия е страна с висока концентрация на предприемачество, в която има огромен апетит за медии и забавление. Освен това, в нея има и експлозивен растеж на проникването на интернет.

Компанията на семейството му Fox притежава Star India. Това е най-големият й бизнес в Азия, посочва Business Insider. Мърдок признава, че Star India е имала лоши периоди през годините. Но подчертава, че Индия като пазар е "изгряваща суперсила" и изключително място за правене на бизнес. Той посочи, че индийската платформа за излъчване на медийно съдържание Hot Star, чиято реализация бе ръководена от него, се радва на внимание. Платформата дава възможност на потребителите да гледат телевизионни предавания на живо, крикет и филми безплатно. 

Джеймс Мърдок коментира още динамиката на управление на семейния му бизнес. Запитан дали се кара често с баща си Рупърт, той отговори "не много", понеже визията на компанията от ранните 80 години на 20 век била много ясна - да се създава "изключително, наистина невероятно различно медийно съдържание". Запитан какво се случва, ако брат му Лаклан не е съгласен с нещо, той каза, че Лаклан Мърдок скоро ще бъде на предния фронт във Fox, ставайки изпълнителен съпредседател в борда, наред с баща им. 

"Семейството очевидно е голям акционер в бизнеса. Ние сме много посветени на успеха един на друг и е до голяма степен въпрос на партньроство. Единодушни сме по отношение на бизнеса. Важно е да се уверяваме, че всички наблюдаваме топката, с която се играе играта, и целта", каза Джеймс Мърдок. В това се включва и наблюдението редакционните решения да не са отражение на личното мнение на членовете на семейство Мърдок, допълни той. Така например той не иска да се намесва в дясната политика, поддържана от Fox News. 

По отношение на медийната индустрия казва, че не смята, че достатъчно хора са достатъчно оптимистично настроени за бизнеса с видео съдържание, и достатъчно ентусиазирани. "Всъщност, мисля, че на хората им харесва да говорят за стари медии и нови медии - винаги има една идея, че тези две форми са наравно силни", посочи той. 

По думите му има няколко студиа в света, които могат да създават висококачествена програма за масовия пазар. "Истинското предизвикателство идва не от това как можеш да се адаптираш към промените, а от това как можеш реално да създаваш голям апетит за промяна. Има много кършене на ръце и малко ентусиазъм", отбеляза още Мърдок. 

Растежът на видео разпространението до голяма степен е освободило пазара, счита той. Възходът на Hulu и Netflix в САЩ е такъв пример. Друг пример са последните промени в предложенията за пакети с ТВ програми, в които обичайните оферти са били раздробени на по-малки части, така че зрителите и клиенти да могат да си избират от по-модерни канали. "Мисля, че бизнесът със стрийминг в мрежата е атрактивен. Ще видим нови пакети да се появяват на пазара, вероятно по-малки, и още инвестиции ше има в по-малко брандове, по-високо качество (на съдържанието). Реална трудност е да избегнеш това да се озовеш на едно средно положение. Да не бъдеш достатъчно отличителен, иновативен...", смята Мърдок. 

Това е част от причината, въпреки че по-рано се разделяше на множество марки -  Fox Reality, Fox Soccer и т.н., сега Fox да развива водещи пет нейни бранда - Entertainment, FX, Fox Sports, Fox News и National Geographic.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ