Най-успешните реклами в историята на Super Bowl

Най-влиятелните глобални марки инвестират милиони долари всяка зима, за да достигнат маркетинг съобщенията им до американските зрители по време на най-важното спортно събитие в САЩ – финалът на американската национална футболна лига Super Bowl.

В света на грандиозната, скъпо платена реклама, САЩ и Super Bowl са кулминацията, която по традиция привлича вниманието на компаниите-гиганти и кара малкия бизнес да мечтае, че и неговата реклама някой ден може да се нареди там.

Super Bowl е индустрия, отбелязва Сюзън Гънилуис в електронното издание Entrepreneur. Свидетелство за това беше и последният финал тази неделя, когато по груби изчисления, пред малкия екран са застанали над 100 млн. зрители. Шампионатът на големия футбол в Америка е най-гледаното предаване в Щатите, където маркетингът е сила. Той е рекламно събитие с история, от чиито успехи и грешки могат да се извадят много поуки.

Днес и утре ще ви представим 5 от най-паметните телевизионни реклами, излъчени по време на Superbowl:

1. Компания: Apple

    Реклама: „1984“

    Година: 1984

    Описание: Apple представя Macintosh на света. Рекламата е излъчена през 1984 г. и е режисирана от легендарния Ридли Скот. Сюжетът й препраща към култовата антиутопия „1984“ на Джордж Оруел. Чрез нея, без да споменават гениалните си компютърни оръжия – мишката и монитора – от Apple представят Mac като революционен продукт, който ще разруши диктата на своеобразния „Биг Брадър“ в американския компютърен свят – IBM.

    Защо работи: Провокира емоции, обещава свобода и позитивна представа за бъдещето и залага на много добре познат и отлично разпознаваем литературен сюжет. Смята се за гениална.

    Поука: Правилното съобщение, в правилното време (на Super Bowl) пред подходящата публика няма как да не проработят. Ако познавате продукта си и клиентите – Go big or go home!

 

2. Компания: Wendy's

    Реклама: „Къде е говеждото?“

     Година: 1984

     Описание: Сюжетът на рекламата се развива във фантастичния ресторант „Домът на голямата питка“, където три баби са заобиколили хамбургер с прекалено голяма питка и прекалено тънък резен месо.

    Защо работи: В нея се съчетават хумор и елемента на неочакваното и на изненадата, които почти винаги гарантират успех в сюжета на телевизионните реклами.

    Поука: Рекламата с елемент на сравнение е опасна територия, но умният подход и точният телевизионен ефир различават марката от конкуренцията.

 

3. Компания: Monster.com

    Реклама: „Когато порасна“

    Година: 1999

     Описание: В серия от кадри деца обясняват какви искат да станат когато пораснат, като например „Искам да бъда “yes man” или „искам да имам кафяв нос“. Рекламата завършва с логото на сайта monster.com и думите „Там някъде има по-добра работа“.

     Защо работи: Сюжетът кара хората да си мислят, че има други, по-добри възможности, които са на едно кликване с мишката. Акцентът е върху това, че промяната е възможна. А също и върху надеждата.

     Поука: Тогава маркетолозите се убеждават, че е дошло времето на успеха от комбинацията на припознаването в героя като емоция и комуникирането в стил „Как това се отнася към човека?“

Рекламата на Monster.com можете да видите тук.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ