Най-успешните реклами в историята на Super Bowl

Най-влиятелните глобални марки инвестират милиони долари всяка зима, за да достигнат маркетинг съобщенията им до американските зрители по време на най-важното спортно събитие в САЩ – финалът на американската национална футболна лига Super Bowl.

В света на грандиозната, скъпо платена реклама, САЩ и Super Bowl са кулминацията, която по традиция привлича вниманието на компаниите-гиганти и кара малкия бизнес да мечтае, че и неговата реклама някой ден може да се нареди там.

Super Bowl е индустрия, отбелязва Сюзън Гънилуис в електронното издание Entrepreneur. Свидетелство за това беше и последният финал тази неделя, когато по груби изчисления, пред малкия екран са застанали над 100 млн. зрители. Шампионатът на големия футбол в Америка е най-гледаното предаване в Щатите, където маркетингът е сила. Той е рекламно събитие с история, от чиито успехи и грешки могат да се извадят много поуки.

Днес и утре ще ви представим 5 от най-паметните телевизионни реклами, излъчени по време на Superbowl:

1. Компания: Apple

    Реклама: „1984“

    Година: 1984

    Описание: Apple представя Macintosh на света. Рекламата е излъчена през 1984 г. и е режисирана от легендарния Ридли Скот. Сюжетът й препраща към култовата антиутопия „1984“ на Джордж Оруел. Чрез нея, без да споменават гениалните си компютърни оръжия – мишката и монитора – от Apple представят Mac като революционен продукт, който ще разруши диктата на своеобразния „Биг Брадър“ в американския компютърен свят – IBM.

    Защо работи: Провокира емоции, обещава свобода и позитивна представа за бъдещето и залага на много добре познат и отлично разпознаваем литературен сюжет. Смята се за гениална.

    Поука: Правилното съобщение, в правилното време (на Super Bowl) пред подходящата публика няма как да не проработят. Ако познавате продукта си и клиентите – Go big or go home!

 

2. Компания: Wendy's

    Реклама: „Къде е говеждото?“

     Година: 1984

     Описание: Сюжетът на рекламата се развива във фантастичния ресторант „Домът на голямата питка“, където три баби са заобиколили хамбургер с прекалено голяма питка и прекалено тънък резен месо.

    Защо работи: В нея се съчетават хумор и елемента на неочакваното и на изненадата, които почти винаги гарантират успех в сюжета на телевизионните реклами.

    Поука: Рекламата с елемент на сравнение е опасна територия, но умният подход и точният телевизионен ефир различават марката от конкуренцията.

 

3. Компания: Monster.com

    Реклама: „Когато порасна“

    Година: 1999

     Описание: В серия от кадри деца обясняват какви искат да станат когато пораснат, като например „Искам да бъда “yes man” или „искам да имам кафяв нос“. Рекламата завършва с логото на сайта monster.com и думите „Там някъде има по-добра работа“.

     Защо работи: Сюжетът кара хората да си мислят, че има други, по-добри възможности, които са на едно кликване с мишката. Акцентът е върху това, че промяната е възможна. А също и върху надеждата.

     Поука: Тогава маркетолозите се убеждават, че е дошло времето на успеха от комбинацията на припознаването в героя като емоция и комуникирането в стил „Как това се отнася към човека?“

Рекламата на Monster.com можете да видите тук.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 30 юни до 6 юли
Жега: Испания счупи исторически рекорд за юни с 46 градуса, съпругата на Борис Джонсън се дехидратира
Проверяват сигнал, че издирваният черен леопард е забелязан край Ловеч
Отпада забраната за влизане в района на Шуменското плато
Край на превъртането на километражи при покупка на употребявани автомобили
Четири инвестиции, които си струва да направите още днес
Зеленски призова за засилване на санкциите срещу Русия
Алигаторски Алкатраз: Тръмп открива център за задържане на мигранти насред блата, пълни с едри влечуги