Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Накарай клиента да те заобича
Разполагате с продукт или услуга, който клиентите искат да притежават или пък ползват. Но дали хората говорят и се вълнуват от делата на компанията ви? Имате ли „непринудени рекламни лица“ сред потребителите? Това е важно, защото емоцията и привързаността към марката са двигателят на продажбите.
Virgin Airlines на Ричард Брансън е пример за фирма, която се възползва от всички видове маркетинг, включително „вирусния“. Тя навлезе на пазара във времена, когато големите авиолинии полагаха усилия просто да останат в бизнеса. Това доведе до ограничено предлагане на еднотипно пътуване за пътниците. Без забавления и разнообразни, атрактивни екстри в самолета. Тогава Virgin се представи като различен превозвач, пристигнал на пазара, за да направи отново полетите забавни. Кой не би се отзовал на оферта за забавление?
В продължение на години Virgin предлагаше и рекламираше инициативи, с които да се покаже като различна и да привлече вниманието на клиентите. Това я направи видима сред всички останали. Тя изгради репутация. Изгради образ на щедра компания. На деветия си рожден ден раздаде 1000 самолетни билета на цена от 9 долара чрез кампания в Twitter. Тази инициатива действително струваше пари, но ефектът от нея бе огромен. Все още се припомня от чуждестранните източници. Историята й се разпространява чрез спомените на хората, споделени в интернет. Това е големият рекламен ефект на подаръка.
Не всяка фирма може да си позволи маркетинг от обхвата на Virgin. Всяка фирма обаче трябва да бъде радикална и креативна, за да грабне вниманието. И за да накара клиентите да я заобичат.
Преди да инвестирате в маркетинг кампанията си е важно да имате основа, която подхожда на вирусната формула. Тази основа се състои от отговорите на следните пет въпроса:
1. Говори ли се за марката ви без да протича нейна кампания? Кои са поводите хората да изразят мнение за вашия бизнес?
2. Изпращате ли до потребителите маркетинг съобщение, което описва преживяването с ваш продукт? Може би ви се е случвало, някои ваш приятел е преживял нещо страхотно и иска да ви разкаже. Толкова е развълнуван и ситуацията е дотолкова сложна за него, че не може да ви обясни. Езикът му се заплита. Казва ви „просто ти сам трябва да опиташ, за да разбереш“. Тук идва вашата роля. Направете рекламната си информация лесна за разбиране и споделяне. Използвайте език, с който потребителите ви биха искали да изразят преживяването си.
3. Как възнаграждавате клиентите си? Изконно човешко желание е да се чувстваме специални. Обгрижването и максималното персонализиране на услугата винаги подобрява маркетинга.
4. Наистина ли сте сигурни къде се намират таргет клиентите ви и как да достигнете до тях?
5. Давате ли на хората причина да се върнат при вас, след като похарчат парите си? Нови продукти, вълнуващи продажби, забавни състезания, смешно видео и маркетинг кампании, разказващи истории, са инструментите, които карат хората да се завръщат като клиенти.
От Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.