Никой не е съвършен, припомня силна социална кампания в Цюрих


В началото на декември цюрихската улица „Банхофщрасе” осъмна, допълнена от един необикновен магазин за облекло. Различното в магазина не беше модата или декорацията зад стъклените витрини, където се показват дрехи, а манекените. Те бяха с несъвършени тела. Дори грозни. Антипод на недействителните форми на моделите зад витрините, които сме свикнали да виждаме, с тяхната тънка талия, шия, глезени и висок ръст.

Манекените бяха специално изработени по модел на истински хора с увреждания.

Кампанията беше инициирана по повод Международния ден на хората с увреждания от организацията Pro Infirmis, която подпомага пациентите с недъзи. Тя бе проведена под мотото „Защото кой е съвършен? Приближи се”. В рамките й бяха създадени манекените, които имитират телата на хора с липсващи крайници или на болни от крайна форма на сколиоза. Целта беше облечените в модни дрехи ощетени от съвършенство пластмасови тела да провокират минувачите да се замислят за хората с физически недъзи и да осъзнаят колко е важно да ги приемат в живота си в днешния свят, където младостта и съвършенството на тялото, лицето, косата, зъбите, са издигнати в култ.

Режисьорът Ален Гщпонер засне кратък филм за кампанията. Вижте го. Силно, нали?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?