Новият клас на бранд маркетинга

 Новият клас на бранд маркетинга

Големите обеми от данни и реакциите на маркетинга спрямо тях ще въведат една от основните промени в професията на бранд мениджмънта през 2015 г.

Това прогнозира в материал в "Гардиън", който събира мнението на маркетингови експерти от Великобритания, Аманда Хил - бранд мениджър на BBC Worldwide. Според нея предстоящата година ще бъде година на възход и процъфтяване на специалистите в маркетинга, свикнали да работят с големи количества данни от мрежата съвсем естествено. Нарича ги data naturals.

"Най-добрите в криейтива ще продължават да блестят и ще се пишат заглавия (в маркетинговите издания - б.р.) за иновативните начини за използване на данните. Но, през 2015 г. ще наблюдаваме най-голямата форма на успех на един нов клас бранд маркетолози - data naturals (може да се разтълкува като специалисти, управляващи данни, които в морето от информация се ориентират като в естествена среда). 

Независимо дали става дума за употребата на машинно учене за разбиране на емоционалната степен на ангажираност на хората към марките, или за модели за прогнозиране на действията на потребители, показващи къде ще бъде следващата вълна на растеж на бранда, данните сега вече могат да помагат в почти всичко, което правим", казва Хил. 

"От големите решения като страните, на които поставяме приоритет, до малките като кои версии на творчество да предпочитаме - тези в маркетинга, които станат наистина добри в използването на данни, за да си помагат да постигат цели, тези които виждат това като съвсем естествена част от живота, те ще процъфтяват. На другите, които са роби на данните или отбягват данните, ще бъде много трудно", допълва тя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ