Новото конкурентно предимство на Nike

Новото конкурентно предимство на Nike

Новото конкурентно предимство на Nike

Американският спортен бранд Nike активно внедрява технологиите в предлаганите от него аксесоари за клиентите и в най-модерните си магазини. Последен пример е магазин на марката в Сиатъл с нов интериорен дизайн и нещо специално - високотехнологичен тест за любители на тичането за здраве. 

Кое е по-специалното? На този въпрос отговаря Business Insider в раздела си за маркетинг. Новият магазин разполага с модерни особености, включително инсталация, подписана от играчи на отбора "Сийхоукс" и голям екран на име "Майкъл Джордън". 

Може би най-интересното в магазина е новата технология за анализ на човешката походка при тичане - от нея могат да се възползват клиентите на място. Спортната марка внедрява технологията за анализ на бягането на пътека в много от магазините си по света през последните месеци. Тя смята, че единственият начин да се отличава от конкуренцията е като внедрява иновации и вмества технологични атракции в местата за продажба на дребно. 

Технологията е сравнително проста. Но заради нея компанията вече нарича търговските пространства "магазини на бъдещето". Клиентите се качват и правят няколко крачки, докато продавач-консултанти наблюдават монитор, върху който се изписват показатели. Продавачите анализират изписаното - те са обучени да разчитат данните на технологията на Nike. След това препоръчват подходящи спортни обувки за бягане - въз основа на резултати от тестовете. 

Освен това хората получават видео на представянето си, така че могат сами да видят крачките си при бягане като странични наблюдатели. Тестът показва падането на крака, ъгъла на стъпване, въртенето. Системата - Gait, може да посочва проблеми в подхода на тичане, или да идентифицира кое точно причинява болка и може да доведе до травми при джогинг. Въпреки това, не трябва да се забравя, че това е пособие, поставено най-вече с маркетингова цел, създадено повече за да бъде конкурентно предимство и атракция, подходяща за препоръчване на обувки. То не е медицински инструмент. 

С него Nike успява да привлече нови клиенти, които тичат за здраве редовно сутрин и търсят обратна връзка за формата си, движението и добрите, качествени обувки. В Ню Йорк технологията е поставена в три такива магазина - Nike Running Flatiron, Nike Running Upper East Side и NikeTown New York. Тя е внедрена и в Чикаго, Минесота, Джорджия, Аризона, Токио, Торонто. 

"Nike+ Run анализът ми помогна много да разбера тялото си и моделите си за бягане на едно изцяло различно ниво. Сега съм повече наясно и предпазлива за целия си стил на бягане", коментира блогърката Кристина Ченг. Каква по-приятна реклама от нефинансирания от бранда, добър отзив в интернет? 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ