Някои абсолютни истини за рекламния бранш

Някои абсолютни истини за рекламния бранш

Някои абсолютни истини за рекламния бранш

Противно на широко разпространеното мнение, че "умните“ хора не вярват на реклами, рекламната индустрия по света по последни данни възлиза на 500 млрд. долара. Явно има смисъл от нея, нали?

Трябва да признаем "някои абсолютни истини за работата на хората в рекламния бранш", смята Дилън Конъл, цитиран от Business Insider. Конъл припомня, че в американската реклама много от актьорите, представящи се за "истински“ бармани, потребители, домакини, действително са такива. Те са избрани на кастинги в Лос Анджелис, където се търсят действителни собственици на барове, потребители, жени, които се грижат за домакинства. Участват в ролите и след това се захващат отново с обичайната си работа, която е същата, като тази, която представят в рекламата. Често впоследствие се пробват и в други конкурси за телевизионни участия, например за риалити програми, предавания, документални филми или други реклами.

"Има десетки различни видове работа в една рекламна агенция", припомня още Конъл. Когато хората се замислят за рекламистите, те често си представят ексцентрични копирайтъри. Ако са мъже – задължително са с брада и кецове Converse, горди собственици на машини за домашно производство на бира, слушащи алтернативната музика. Тези образи обаче съставят едва част от наетите в рекламния бизнес. В агенциите работят също счетоводители и финансисти, автори на пазарни изследвания, медийни планьори.

Мениджърите ключови клиенти управляват връзките с фирми, с които агенцията работи и иска да запази добри отношения. Криейтив професионалистите пишат рекламни съобщения или са графични дизайнери. Т.нар. рисърчъри са лица, които се занимават с планирането на една кампания. От 70-те години на 20 век има и анализатори. Медийното планиране решава къде една марка да се покаже. Освен това то преговаря за цените.

Друго важно е, че не може всеки просто да реши, че ще работи в рекламната индустрия. Най-остарелият начин на мислене за рекламния бранш гласи, че всеки може да работи в него. Повечето агенции се стремят да назначават хора, специализирани в маркетинга, журналистиката или рекламата. Уменията, които ни правят добри във всяка работа в агенция обикновено се учат на професионалното бойно поле, от създаването на стратегия на базата на изследване на пазара до управлението на връзките с ключовите клиенти и разпределението на големи рекламни бюджети. Определено това са умения, нужни и в други видове работа, но не и във всички професии. Един химик трудно може да стане рекламист, например.

Важно е още да се знае е, че рекламистите не се опитват да подведат хората да правят нещо. Мнозина се заблуждават, че добрата реклама си върши работата, като подвежда и манипулира. Целта на рекламата е да подобри условията хората да правят информирани избори и да си харчат парите за неща, които ги правят щастливи или отговарят на нуждите им. Хиляди хора са си решили проблем, научавайки за някаква възможност, която бизнесът им предоставя, от реклама.

Някои от кампаниите, които познаваме, са изработвани в продължение на месеци. Създаването на всяка реклама започва с преглед на целевата демография и завършва с обширен анализ на ефекта от излъчването и възвращаемостта на инвестицията. Между тези два етапа има редица трудоемки процеси на креативност и пресмятания, за да има полза от работата.

Не на последно място, често пренебрегвана истина е, че хората в рекламната индустрия по света не правят много пари, дори да работят в нея с години. За сметка на това обаче те се срещат с неподправено свежи хора, имат нефиксирано работно време, радват се на пътувания, музика, бира, комуникативни са и винаги модерни. Някои от тях не биха излезли от рекламния бранш за нищо на света!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ