Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Особености на възприемането на уеб страници
Следенето на действията на потребителите онлайн се отразява чрез "топлинни карти", наричани "heatmaps" в англоезичните източници за маркетинг. Тези карти могат да отразяват движенията на два обекта – курсора на компютърната мишка или човешките очи. Във втория случай става дума за т.нар. eyetracking технология за проследяване на погледа на хората пред екрана на електронното устройство. Първият е по-разпространен.
Повечето компании в САЩ използват т.нар. mousetracking, отбелязва Business Insider. Технологията се смята за по-ефективна, защото предлага данни от реалните интернет потребители, а не от примерни лица, наблюдавали кампанията в рамките на предварително поръчан маркетинг експеримент. По-предпочитана е, въпреки че резултатите от нея са между 85 и 90% верни, докато тези от eyetracking-а отговарят на истината почти 100%.
Ето и някои основни изводи от нея, полезни за маркетолозите.
• Съдържанието, най-важно за потребителите, трябва да бъде в горната част на интернет страницата. Докато те слизат надолу по страницата с курсора на мишката, вниманието им се разсейва.
• Хората купуват в интернет това, което им се набива на очи. Когато бързат, поръчват стоките, които първи привличат погледа им. Използвайте визуални елементи, за да изтъкнете това, което смятате за важно. Например цветове.
• Интернет посетителите прекарват повече време, гледайки лявата страна на страницата.
• Четат съдържанието в F-образен модел. Погледът им върви от ляво надясно.
• Много банери вляво остават незабелязани. Текстът остава най-добрият приятел на рекламата в интернет.
• Когато използвате снимка на човек в онлайн реклама, знайте, че е важно накъде сочи погледът му. Интернет потребителите гледат очите.
• Мъжете се влияят повече от зрителното, жените търсят информация.
• Банерите, които изскачат и се разпространяват пред целия екран, когато курсорът ги посочи, не работят толкова ефективно, колкото рекламодателите си мислят.
• Контрастът на цветовете в уебстраницата е много важен за привличането на потребители.
• 60-годишните потребители правят двойно повече грешки с кликвания от 20-годишните.
• Използвайте снимки, за да привлечете вниманието на посетителите си. Наблюдателите реагират добре на снимки на реално изглеждащи хора, не на фабрични "stock" илюстрации на перфектни хора в съвършени ситуации.
• Обобщенията и кратките онлайн текстове са по-добър вариант от дългите статии в блоговите платформи.
• Хората прекарват по-малко от минута в прочит на имейла си. Хванете вниманието им много бързо.
• Не поставяйте цената с намалението до предишната без него. Ще понижите броя на поръчките.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.