Особености на възприемането на уеб страници

Особености на възприемането на уеб страници

Особености на възприемането на уеб страници

Следенето на действията на потребителите онлайн се отразява чрез "топлинни карти", наричани "heatmaps" в англоезичните източници за маркетинг. Тези карти могат да отразяват движенията на два обекта – курсора на компютърната мишка или човешките очи. Във втория случай става дума за т.нар. eyetracking технология за проследяване на погледа на хората пред екрана на електронното устройство. Първият е по-разпространен.

Повечето компании в САЩ използват т.нар. mousetracking, отбелязва Business Insider. Технологията се смята за по-ефективна, защото предлага данни от реалните интернет потребители, а не от примерни лица, наблюдавали кампанията в рамките на предварително поръчан маркетинг експеримент. По-предпочитана е, въпреки че резултатите от нея са между 85 и 90% верни, докато тези от eyetracking-а отговарят на истината почти 100%.

Ето и някои основни изводи от нея, полезни за маркетолозите.

• Съдържанието, най-важно за потребителите, трябва да бъде в горната част на интернет страницата. Докато те слизат надолу по страницата с курсора на мишката, вниманието им се разсейва.

• Хората купуват в интернет това, което им се набива на очи. Когато бързат, поръчват стоките, които първи привличат погледа им. Използвайте визуални елементи, за да изтъкнете това, което смятате за важно. Например цветове.

• Интернет посетителите прекарват повече време, гледайки лявата страна на страницата.

• Четат съдържанието в F-образен модел. Погледът им върви от ляво надясно.

• Много банери вляво остават незабелязани. Текстът остава най-добрият приятел на рекламата в интернет.

• Когато използвате снимка на човек в онлайн реклама, знайте, че е важно накъде сочи погледът му. Интернет потребителите гледат очите. 

• Мъжете се влияят повече от зрителното, жените търсят информация.

• Банерите, които изскачат и се разпространяват пред целия екран, когато курсорът ги посочи, не работят толкова ефективно, колкото рекламодателите си мислят. 

• Контрастът на цветовете в уебстраницата е много важен за привличането на потребители.

• 60-годишните потребители правят двойно повече грешки с кликвания от 20-годишните.

• Използвайте снимки, за да привлечете вниманието на посетителите си. Наблюдателите реагират добре на снимки на реално изглеждащи хора, не на фабрични "stock" илюстрации на перфектни хора в съвършени ситуации.

• Обобщенията и кратките онлайн текстове са по-добър вариант от дългите статии в блоговите платформи.

• Хората прекарват по-малко от минута в прочит на имейла си. Хванете вниманието им много бързо.

• Не поставяйте цената с намалението до предишната без него. Ще понижите броя на поръчките.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ