Особености на най-скъпите ТВ реклами в САЩ

Особености на най-скъпите ТВ реклами в САЩ

Особености на най-скъпите ТВ реклами в САЩ

2012 е годината, в която бяха излъчени едни от най-дългите спонсорирани спотове в ултраскъпото рекламно време на финала на американската футболна лига Super Bowl. Показването на 30-секундна реклама по телевизия CBS в неделя вечер на 5 февруари, струваше 3,5 млн. долара. Тогава около 100 млн. американци бяха пред малкия екран.

През 2009 г. Miller High Life успя да предизвика вниманието с реклама от 1 секунда. Тази година големите бранодве като Pepsi, Volkswagen и Audi заложиха на обратната стратегия – продължителна реклама, която разказва история.

Случката с развитие в кратък спонсориран филм, дълъг повече от традиционните 15 и 30 секунди, е в центъра на успешните големи кампании в парада на рекламата в Super Bowl през тази година, отбелязват авторите в Entrepreneur. Експерти коментират, че сега се печели повече от разгърнати сюжети, които провокират емоция сред зрителите и предизвикват усмивка, състрадание или други съкровени чувства. Идеята е да бъде изграждана емоциалнална връзка между зрителя и марката, която може да доведе до потребителска лоялност и промоция с разговори от уста на уста.

Миналата година изследователи в Калифорнийския университет в Лос Анджелис съобщиха в американско списание за неврология, психология и икономика, че рекламите с директен, логичен подход стимулират повече мозъка на потребителите, отколкото емоционалните реклами. Маркетинг експерти обаче спориха с тях, твърдейки че емоционалните реклами могат да изкушават потребителите да купуват продукти, като стимулират неудържимо желание нещо да бъде притежавано.

Емоцията като основна стратегия на рекламата, разбира се, не е нещо ново. От край време Coca-Cola прави контакт със зрителите чрез сантиментални клипове, включително легендарния й спот в Super Bowl "Mean Joe". В по-близък план телевизионните реклами на Google започнаха да разказват „стоплящи сърцето“ истории за това как продуктите na kompaniqta помагат на хората да се влюбват и семейства да се свързват. Същевременно Google разбира, че малкият бизнес има нужда от повече от телевизионна реклама. Затова тази компания и други рекламодатели създават видео, което може да изпълнява две цели – както да е ТВ реклама, така и да бъде ангажиращо дигитално съдържание. Allstate например прилага тази стратегия успешно с YouTube канала си Allstate Mayhem, където късите и по-дълги реклами с героя им са преглеждани милиони пъти, споделяни и дискутирани.

Когато създават телевизионна реклама, която има за цел да бъде споделимо съдържание, рекламните агенции покриват 3 изисквания:

- Разкажи история! Рекламата на Chrysler от 2011 г. „внесено от Детройт“ с участието на рап звездата Еминем беше пълна, двуминутна история, която пожъна силен успех. Тя беше дръзко, но ефективно решение с актуален елемент след като правителството в страната подпомогна тази компания и други автомобилни производители с финансови затруднения.

- Провокирай емоции! Apple, от своя страна, доказва, че не е необходимо да плащаш за дълга реклама, ако историята ти предизвиква реакция на чувствителност. В рамките на 30 секунди компанията разказва чисто житейски истории за това как хората използват продуктите й в ежедневието си.

- Мотивирай зрителя да се заинтригува, да избере да види и покаже. Ако рекламата е интересна, ползена и смислена, хората по-вероятно ще започнат да я прехвърлят в мрежата.

Урок за малкия бизнес: В дългите реклами не е толкова важно, че са дълги, а че са с гъвкаво съдържание. Не е необходимо да инвестирате милиони за ТВ кампании, за да бъдете ефективни в маркетинга. По-скоро е важно да промените погледа си в рекламата. И още: Видеото вече не се прави за една единствена медия, щом може да бъде интегрирано в обща маркетинг стратегия с употребята на няколко канала, включителни дигиталната среда. И накрая: За секунди или минута, най-успешни са рекламите, които разказват история и успяват да създадат вмоциалнална връзка с марката.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Междувременно, в началото на тази година бяха разработени нови японски телевизори, които следят емоциите на зрителите. Технологията е дело на Лабораторията за научни и технологични изследвания на NHK в страната. Работи с поставянето на малка камера в ТВ приемника, която следи реакциите на лицата и тялото на хората разположени пред него. Наблюдатели я определиха като много полезна за проучванията на рекламодателите и същевременно пореден кошмар в стила Big Brother. Системата може да разпознава дали зрителите са отегчени, развеселени или заинтересовани.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ