Пазарните навици на супербогатите китайци

Пазарните навици на супербогатите китайци

Пазарните навици на супербогатите китайци

Най-богатите от богатите китайци живеят в среда на увереност и влияние. Глобалните перспективи подчертават възможностите на маркетинга да достигне тази елитна група.

Класацията Hurun Rich List 2012 посочи, че има 251 милиардери в американски долари в Китай. Тя отчита всяка година кои са пърите 1000 най-богати хора в най-голямата азиатска икономика. Според изследователите, които я съставят, в Китай живеят 2,7 милиона милионери в американски долари. Богатството на всички тези хора произлиза от разнообразни индустрии като фабричното производство, недвижимите имоти и финансите.

Естествено, най-голям брой китайски богаташи е съсредоточен в Пекин. Там живеят123-ма милиардери. Градът е следван от Шанхай, населяван от 80 милиардера и южния град Шенжен с неговите 74 ултразаможни граждани.

Ропърт Хугиуърф – председател и главен рисърчър на Hurun Report, вярва, че за всеки милиардер, който е идентифицирал в класацията, има още един извън списъка, който е бил пропуснат. "Може да се каже, че в страната живеят над 500 самоизградили се милиардери, което е може би най-голямата група от този род в една държава, сравнена с  всяка друга по света", коментира той. Според него вероятно дори в САЩ няма толкова много забогатели хора, създали състоянието си сами, без да го наследят или да поемат фамилен бизнес.

За маркетолозите на големите компании това е важно. Те трябва да имат предвид, че всички свръхзаможни представители на китайската нация непрекъснато пътуват, непрестанно пазаруват, започват да колекционират.

Въпреки че почти половината от хората в списъка на най-богатите в Китай наблюдават през миналата година как състоянието им се свива заради уязвимия пазар, тези предприемачи остават средно 10 пъти по-богати отколкото са били преди 10 години.

Животът им е такъв, че те се срещат с президенти и министър-председатели, когато пътуват в чужбина. "Занапред очаквам да видя тяхната власт – тяхната икономическа, социална, политическа и международна власт – и състоянието им да продължат да нарастват. Те са най-динамичната група в Китай. Това са наблюдения над суров капитализъм в най-суровата му форма", смята изследователят на Hurun.

Той отбелязва, че раздаването на подаръци е важна част от китайската култура. Даровете се връчват не само за празниците, но и по бизнес поводи. Проучването на Hurun установява, че китайските милионери обикновено подаряват подаръци на цена между 800 и 3200 долара. Louis Vuitton е топ марката, която избират, следвана от Cartier, Hermes и Chanel. Китайската марка ликьор Moutai с основната й средна цена от 250 долара за бутилка, се нарежда на пето място. Apple е шеста.

70% от супербогатите китайци твърдят, че са колекционери. Ръчните часовници са най-честата им страст. Сред луксозните марки часовници са им любими Patek Philippe, Cartier и Vacheron Constantin. Китайското класическо изкуство, деликатните на вкус вина и луксозните домове са също популярни колекционерски обекти сред тях. А що се отнася до децата, 90% от супербогатите китайци изпращат наследниците си да учат в чужбина почти след като завършат училище. Съединените щати и Великобритания са сред най-често избираните образовантелни дестинации.

Така, пред маркетолозите на големите компании се открива възможност да повлияят върху потреблението на богатите китайци чрез децата им. Особено, ако семейството все повече избира да купува имоти и да инвестира извън страната.

Зонг КингхоуЗонг КингхоуТазгодишната класация с най-богатите китайци се оглавява от Зонг Кингхоу – основател и председател на групата компании за безалкохолни напитки "Уахаха", чиято стойност се оценява на 12,6 милиарда долара. Той е следван от имотния магнат Уанг Жианлин с неговите 10,3 милиарда долара, чиято Dalian Wanda Group придоби американската верига кина AMC Entertainment тази година.

Робин Ли, съосновател и изпълнителен директор на китайската търсачка Baidu е третият най-богат китаец. Рой притежава 8 милиарда долара. В топ 10 се нареждат и Пони Ма, основател и CEO на интернет гиганта Tencent с неговите 6,5 милиарда долара.

Някои от най-богатите китайци между другото имат и значително присъствие в социалните мрежи. В това отношение са водени от „китайската Опра“ Янг Лан, чиито микроблог е следван от 24 милиона души.

От AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ