Пет прогнози за социалните медии през 2014 г.

 Пет прогнози за социалните медии през 2014 г.

Без да достига крайности с твърде нереалистични пророчества, Рик Мълреди от американското списание Entrepreneur опитва да направи прогноза за развитието на социалните медии през 2014 г. В свой материал за изданието той очертава пет твърде възможни тенденции в тях, които ще бъдат от значение за маркетинга.

Ето кои са.

Снимките ще бъдат заменяни с кратко видео. Преходът започна в края на тази година чрез масовизирането на приложения като Vine на Twitter и навлизането на видеото в Instagram, припомня авторът. Затова, ако работите в маркетинга, отделете време да проучите как потребителите ви използват тези платформи и съдържанието в тях.

Бизнесът ще приеме фенството. В американските маркетинг медии навлиза терминът „fandom” - фенство - англ. ез., установен по идея на вицепрезидента в MTV Том Фишър, който се занимава с управление на маркетинг съдържание и ангажиране на почитатели на бранда на музикалния канал. Думата визира субкултура от фенове на марката, която съществува извън базата данни с нейни купувачи. Тези фенове са готови да направят много неща за маркетинга. Те са тези, които биха промотирали дадена компания пред други хора. След Нова година вероятно бизнесът ще направи по-големи усилия да се идентифицира с тях и да ги приеме. Той ще се свърже с тях и ще им предложи инструменти да разказват за него.

Google+ ще продължи да расте по размер и по важност. Днес социалната мрежа на Google има средно месечно 300 млн. активни потребители. За сравнение, Facebook доминира с 1,2 млрд., а Twitter има 232 млн. Не само че Google+ ще стане по-популярна, но й интеграцията й с резултатите от търсенето и Google Authorship ще я направят лидер на мрежата през следващата година. С други думи, когато една компания е активна в Google+ поне малко, ще се подобрят резултатите й в интернет търсенето (SEO).

Ще има по-голям фокус върху контекста. Чували сме множество призиви бизнесът да се съсредоточи върху съдържанието като маркетинг инструмент. Той го използва все по-ефективно, като през 2014 г. вероятно ще продължи да излъчва реклама, съобразена с контекста на социалната медиа, в която тя се показва. Марките трябва да започнат да се питат „Как да се подготвя за определена социална мрежа?“ и „Какво прави тази социална мрежа уникална?“. След това трябва да създават рекламно съдържание, което изглежда естествено в конкретния сайт (native advertising).

Повече фирми ще навлязат в платената реклама. С толкова много марки във Facebook и след промените в новинарския му поток, при които беше намалена видимостта на неплатеното съдържание от фирми, маркетинг ще плащат все повече, за да се показват в най-голямата социална мрежа. В допълнение, Twitter работи по рекламните си възможности с предлагането на „специално подбрани публики“. Затова, ако имате сериозни намерения да достигнете определена общност в тези два сайта, платената реклама вероятно ще трябва да се включи в маркетинг плана ви за 2014 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ