Полезни съвети за маркетинга от технологичния конгрес в Барселона

 Полезни съвети за маркетинга от технологичния конгрес в Барселона

За да използва пълноценно една мобилна платформа, рекламодателят трябва да си създадете потребителска общност чрез забавно, образователно и практично приложимо съдържание, написано според контекста на индустрията, в която се намира.

Това е един от основните изводи от провелото се преди седмица тазгодишно издание на Световния конгрес за мобилни технологии в Барселона. Американското списание Advertising Age изброява и други ценни съвети за маркетинга от международното събитие. Например:

Старайте се да разберете съотношението пазар/размер на медийния канал. По данни на изследователската фирма Ericsson по света има 2.1 милиарда договора за достъп до мобилен интернет. Средно, 150 милиона души месечно се подписват да им бъдат доставяни мобилни данни на телефона или таблета. Обхватът на проникване на мобилния интернет е около 75% сред хората в развиващите се нации и 30% глобално. Очаква се той да нарасне до 90% в следващите 4 години. Този изключителен растеж ще бъде подпомогнат от поевтиняването на смартфоните. Така например, Nokia представи X серията си с операционна система Android. Тези телефони се продават на средна цена между 122 и 150 долара. Mozilla пък наскоро оповести проект за 25-доларов телефон. Очакванията са за възход на мобилните платформи и всяка компания трябва да знае какво е проникването им на нейния пазар. Трябва да е ясна ролята на мобилните канали в сравнение с тази на останалите медии и съгласно това да се изготвя маркетинг стратегия.

Друг съвет от конгреса: Всички клиенти трябва да могат да се свързват в една обща онлайн общност под шапката на бранда. Дори тези от тях, без връзка с мобилния интернет. Затова, марките са съветвани да предприемат инициативи като бартери и други системи за поощряване, с които да правят възможно все повече включването на клиентите си без мобилен интернет към онлайн групите на останалите им клиенти, събрани от това, че се възползват от услугите на дадена фирма.

Потърсете възможност чрез технологиите да добавите стойност към бранда си. Първата такава възможност е вътре в собствената компания. Сред служителите.

Търсете новости и прозрения за маркетинга от вашата интернет общност. Потребителските стоки и аксесоари за фитнес някога бяха нишов сегмент, а вече са цяла маркетинг категория. „Умните“ часовници и гривни са подкрепени от предлагане на уокмени без кабели и облекло за спортни тренировки от материи и с модел, който помага хората да бъдат свързани с преносимите технологии. Заради тези условия потребителите променят поведението си. Например, те си променят ежедневния график, защото следят с технологиите за коя физическа активност колко време отделят. Вървят по-далеч в обедната си почивка, за да си купят храна. Отделят повече часове нощем да се наспят. Следват график, следейки себе си с технологиите. Новите им навици са отразени в интернет. От тях компаниите могат да се сдобият с ценни познания за най-новото, което се харесва на хората и им е от полза.

Открийте най-добрите прояви на конкуренцията в дигиталните медии и в други маркетинг категории. Едно от основните неща, станали ясни на конгреса, е че реалното замества концептуалното и мобилниоте технологии се използват, за да се добавя стойност за потребителите. Надпреварата сега е да се достави възможно най-добрата брандирана мобилна услуга. Стига се до там, че се разработват технологии като тази на Oral B. Компанията производител на четки за зъби дебютира на конгреса с високотехнологична четка, която предава данни за почистването на зъбите с нея на телефон, с който е свързана. Той предлага на човека да разбере колко ефективно си мие зъбите и да сподели това със зъболекаря си. Това става възможно с приложение, инсталирано на телефона. Приложението предлага и забавно съдържание, свързано с миенето на зъбите, „образователна информация“ за  известното от рекламата „минимум 2-минутно почистване всяка сутрин“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ