Прогноза: Двоен ръст на мобилната реклама още тази година

Прогноза: Двоен ръст на мобилната реклама още тази година

Глобалният пазар на мобилна реклама ще се удвои през 2011 г. и ще достигне обем от 3,3 млрд. долара, твърди в най-новия си доклад компанията за изследване на ИТ сектора в световен мащаб Gartner.

Като цяло, делът на мобилната реклама в общата рамка на разходите за популяризиране на стоки и услуги ще си остане незначителен, но постепенно ще се увеличава и ще достигне 4% от общо заделените рекламни бюджети към 2015 г., което в цифрово изражение ще се равнява на 20,6 млрд. долара. За сравнение, през 2010 г. мобилната реклама заемаше едва 0,5% от пазара.

Предвиденият ръст специалистите от Gartner обясняват с очакваното нарастване на използването на смартфони и таблети през следващите няколко години. Първенството на този пазар ще се държи не от САЩ, а от страните от Азиатско-Тихоокеанския регион и Япония.

Основното предимство на мбилната реклама е, че тя позволява да се провеждат значително по-таргетирани кампании, коментират още анализаторите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Хора и дронове търсят пантерата в Шуменското плато
България е на второ място сред държавите в Европа с "отлични" води за къпане
Еврокомисарят Екатерина Захариева: Докладът за България за еврозоната е обективен
Избягвайте пътувания до Близкия изток, предупреждават от МВнР
Илияна Йотова: Въвеждането на еврото определя съдбата на всички нас оттук нататък
Печатният орган на компартията на Китай срина акциите на производителя на нашумялата играчка Labubu
България има ясен план за въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г. 
Времето: Посрещаме астрономическото лято със слънце и дъжд