Прогноза: Двоен ръст на мобилната реклама още тази година

Прогноза: Двоен ръст на мобилната реклама още тази година

Глобалният пазар на мобилна реклама ще се удвои през 2011 г. и ще достигне обем от 3,3 млрд. долара, твърди в най-новия си доклад компанията за изследване на ИТ сектора в световен мащаб Gartner.

Като цяло, делът на мобилната реклама в общата рамка на разходите за популяризиране на стоки и услуги ще си остане незначителен, но постепенно ще се увеличава и ще достигне 4% от общо заделените рекламни бюджети към 2015 г., което в цифрово изражение ще се равнява на 20,6 млрд. долара. За сравнение, през 2010 г. мобилната реклама заемаше едва 0,5% от пазара.

Предвиденият ръст специалистите от Gartner обясняват с очакваното нарастване на използването на смартфони и таблети през следващите няколко години. Първенството на този пазар ще се държи не от САЩ, а от страните от Азиатско-Тихоокеанския регион и Япония.

Основното предимство на мбилната реклама е, че тя позволява да се провеждат значително по-таргетирани кампании, коментират още анализаторите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ