Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Малкото казва много
Ако имейлите ви са твърде дълги, най-вероятно няма да бъдат прочетени, или, най-много, ще бъдат прегледани по "диагонал".
В малкото е многото при писането на имейли. Има редица исторически примери, които потвърждават ефективността на краткостта в комуникацията. Един от тях е речта на Ейбрахам Линкълн в Гетисбърг, която остава в хрониките като паметна. Тя се е състояла едва от 272 думи.
Друг пример е Стив Джобс - визионерът на Apple, известен като ефективен комуникатор и предприемач. Той твърдо е вярвал, че за да бъде приет и адаптиран в живота на хората един продукт или идея, той трябва да бъде с прост дизайн, максимално изчистен, опростен във вътрешната комуникация между човека и машината, лишен от излишна информация. Това е причината iPhone и iPad да имат само един бутон. Презентациите на Джобс обикновено са съдържали само 3 картинки и 3 точки на слайд - това е било всичко. Сбитостта и опростеният дизайн работят.
В съвременната епоха сме толкова затрупани с информация, че 140-те знака са по-подходящи да описваме и обобщаваме от дългите текстове.
Най-добрите презентации на бизнес модели, които съм виждал пред рискови инвеститори, са с максимум 10 слайда, с по най-много 3 точки в слайд.
В малкото е многото!
Когато съм писал дълги имейли, вероятността да ми отговорят винаги е била по-малка. Същото може да се каже за параграфните структури - във всеки параграф не бива да има повече от 4 изречения. Наскоро осъзнах, че в имейлите си пиша параграфи от по 7 и повече изречения - това би довело до много по-малка вероятност да ми бъде отговорено.
Има причина мнозина сред нас да предпочитаме да използваме Twitter.
Споделям още няколко съвета за писане на по-работещи имейли.
Тъй като трябва да се научите да изрязвате и съкращавате, представете си, че писането на всяка дума би ви струвало 100 долара!
След всяко изречение, или точка в презентация, се запитайте "и какво от това?". Ако не можете да си отговорите защо пишете това изречение, и защо е важно да го включите, го изтрийте.
Ако трябва да напишете дълъг имейл или доклад, уверете се, че имате ясно дефинирани извод, обобщение или заключително послание, и ги посочете в началото на текста на имейла, най-отгоре. Повечето хора няма да прочетат целия ви текст и без това.
Съдържанието на статията, или имейла, трябва да бъдат ясно дефинирани в полето "Относно" с една, максимум две думи.
Снимката може да говори повече от 1000 думи. Ако можете да обобщите фотографски документа, или да го свържете със снимка, тогава го направете. Има причини Pinterest и Instagram да са толкова популярни - снимките са наистина ефективен комуникационен инструмент.
От опит мога да кажа, че изпълнителните директори и потенциалните инвеститори имат изключително краткосрочно внимание в наши дни и в средата в която живеем, изпълнена с множество екрани. Затова, ако ще презентирате пред мениджъра на компанията ви, пред потенциален инвеститор или клиент, или пред друго важно лице, включете възможно най-малко думи.
С това наум, ще бъдете по-успешни в света на бизнеса, а защо не и изобщо.
Крис Хараоун, основател на американския сайт BusinessCareerCouching, в Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.