Блокирана реклама? Не и в мобилните приложения

Блокирана реклама? Не и в мобилните приложения

Едва 0,3% от собствениците на смартфони и таблети по света ще "пропускат" чрез блокират рекламата онлайн в своите мобилни устройства. Това гласи прогноза за следващите 12, до 18 месеца на международната консултантска компания "Делойт Глобал".  Тя е включена в традиционния годишен доклад на "Делойт" "Глобални ТМТ прогнози". За 15-а поредна година "Делойт" предлага поглед върху ключовите тенденции в технологиите, медиите и телекомуникациите в световен мащаб. Ето какво предвиждат авторите по отношение на медиите. 

В мобилните приложения няма да има опасно големи проценти на блокирана реклама, както се случва при десктоп достъпа до сайтове, при който огромен брой потребители използват така наречените програми ад-блокъри. Само 0.3% от всички потребители на мобилни устройства се очаква да използват ад-блокъри до края на 2016 г., според "Делойт". Това ще изложи на риск по-малко от 0.1% (100 млн. долара) от мобилния рекламен пазар (смартфони и таблети), а той достига стойност от 70 млрд. долара.

Мобилните игри ще бъдат по-малко печеливши. През 2016 г. мобилните устройства (смартфони и таблети) най-вероятно ще станат водещи платформи за игри по печалба от софтуер. Очаква се те да генерират 35 млрд. долара печалба. Това е 20% повече спрямо 2015 г. За сравнение, очакваните приходи от PC игри са 32 млрд. долара и 28 млрд. долара от конзоли, което е увеличение от съответно 5% и 6% от предходната година. Въпреки това, средният приход от игра от платформи ще варира значително.

Спортът най-вероятно ще генерира глобални приходи от 500 млн. долара през 2016 г. Това е увеличение с 25% от около 400 млн.долара приходи за 2015 г. и се очаква да има аудитория от близо 150 млн редовни и случайни зрители. Този очакван приход е само част от приходите от лигите на основните спортове като европейски футбол, американски футбол, баскетбол, бейзбол, хокей на лед, които варират между 4 и 30 млрд. долара.

Приходите на кината в САЩ и Канада тази година се очаква да намалеят с 3%, до около 10,6 млрд. долара и да се продадат 1.3 млрд. билета.

За телевизиите в Щатите - ерозия, а не експолозия. През 2016 г. традиционният телевизионен пазар, който е и най-големият в света, с обем от около 170 млрд. долара за 2016 г., се очаква да претърпи спад в пет области:

  • брой на абонатите на платените телевизионни канали
  • разпространение на платената телевизия сред общия брой на населението
  • средно-месечно заплащане на платена телевизия
  • потребители, които преминават на антени за гледане на телевизия и гледане на живо и на запис сред общия брой на населението, и по-специално сред младежите между 18 и 24 годишна възраст.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ