Тенденциите в уеб дизайна догодина

Тенденциите в уеб дизайна догодина

Технологиите и виртуалният свят са най-бързо еволюиращите видове в днешно време. А колкото до уеб дизайна, още преди да мигнеш, на пазара вече има нов тренд. Разбира се, никак не е лесно да се предсказват тенденции в такава свръхскоростна откъм промени индустрия. Но ще се опитаме да очертаем поне най-открояващите се от тях, които ще задават облика на уеб дизайна през 2013 г. въз основа на широко споделяни експертни мнения към момента.

Тенденция №1: Адаптивност

Очаква се тази прогноза да се оправдае на 100%, като се има предвид, че на пазара непрекъснато се появяват нови видове мобилни и настолни устройства. Всички те се различават помежду си по размерите на екраните например, както и по всякакви други параметри. Фактът, че специалистите не успяват да създадат уникален дизайн за всяко ново устройство доказва, че адаптивните уеб дизайни ще бъдат една от водещите тенденции през следващата година. В противен случай криейтива на уникален дизайн всеки път би отнемало много време на създателя си и значителна сума пари от клиента.

Адаптивният убе дизайн ще предотврати един такъв нежелан и от двете страни развой, благодарение на възможностите си да се променя според размера на използваното устройство. Следете внимателно тази тенденция.

Тенденция №2: Дизайнерска типографика

Благодарение на изобилието от варианти в типографиката, дизайнерите вече разполагат с широк асортимент от шрифтове. Но, изборът на правилния шрифт открай време е едно от най-важните и определящи продължителността на живота на продукта решения. Затова и следващата прогноза гласи: 2013 ще бъде годината на типографиката, тъй като на нея ще се отделя повече внимание от всеки друг път досега. Този елемент ще придобие още по-ключово значение за успешното налагане на всеки сайт и ще се превърне в негов фундамент.

 Тенденция №3: Вертикален скролинг

Понастоящем повечето сайтове предлагат както вертикален, така и хоризонтален скролинг за мобилни устройства. През 2013 г. обаче вертикалният скролинг ще стане приоритетен по простата причина, че е по-удобен за употреба в мобилните устройства и осигурява лесна навигация. Благодарение на преимуществата си той ще се „докосне” като тенденция дори и при менюто и бутоните – например, когато потребителите преместят надолу дадена страница, шапката на менюто също ще се придвижи надолу, така че да не се налага то да се издирва допълнително. Същото се очаква като нововъведение при „кошницата за пазаруване” и „социалните” бутони. Вертикалният скролинг определено ще се радва на по-голямо търсене.

 Очаквайте продължение!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ