Най-древната социална мрежа

Най-древната социална мрежа

По неравните стени на руините от сградите на древния град Помпей в Италия, залят от лавата на изригналия вулкан Везувий, древните графити са навсякъде. Ако разбирате прастария език, можете да прочетете за кого са гласували хората, или колко лоши и корумпирани са били политиците. Ще намерите също препоръки за това къде да купите най-добрия хляб, най-доброто вино и най-евтиното месо.

В един от надписите ядосан клиент гневно е надраскал на външната стена на кръчма следните бойни думи: „Какви множество трикове използваш, за да ни заблудиш, кръчмарю! Продаваш вода, вместо вино”. Превод? „Не купувайте от този човек. Той ме измами, сложи вода във виното ми и вероятно ще измами и вас и ще сложи вода и във вашето вино.”. Не е ли това своего рода ранна версия на сайтовете за оплаквания от услуги и продукти?! (Като Yelp в САЩ, например. Може би Yelpus?)

Древните графити са невероятен начин да изучаваш популярната култура. По много начини тази форма на художествено изкуство ни е служила като ранна версия на социалните медии. Те са били мястото, където масите могат да изразят възгледи за всичко, от любовта до политиката. И където могат да си купят хляб.

Дори без бутона „харесва ми”, препращане на съобщения и даже без наскоро представеното „не съм фен”, потребителите от древни времена винаги са намирали начин да споделят опита си, обикновено без да извличат облага.

Въпреки това, мнението на гласовете им в платформите на социалните мрежи днес са безпрецедентни в историята. Технологиите предлагат начин хората да повлияят върху всичко, свързано с компанията. Мислете за тях като за еквивалент на древните графити. Могат да създадат един цял бранд, или напълно да го унищожат друг.

Поради този преход в начина, по който потребителите си взаимодействат и влияят върху възприятието за марката, никога не е било толкова важно марката да показва ясно зад какво стои колкото в днешно време.

Силните марки винаги имат цел. Каква е вашата? Как отговаряте на този въпрос е най-съществената част, която ви свързва с клиента. И, както всички добри връзки, и тази започва с доверие.

„Доверието винаги е било изключително важно за марките, защото е ключово за връзките. То не е нова концепция за брандирането. Вниманието, насочвано по темата днес е отговор на начина, по който много клиенти са третирани – както добър, така и лош”, обяснява Майк Уайзман, съосновател на института по ценностите в DGWB. Когато доверието се наруши (както когато ханджията разреди виното), потребителите стават подозрителни.

Няма значение дали сте 10-годишна компания, или корпоративна структура с 5000 служители, или древен ханджия в Помпей. Това как демонстрирате целта си и създавате доверие е знак дали марката ви ще успее в историята, или ще се провали.

Ейми К. Коспър, редактор в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 4 до 10 август
Задавайте си тези въпроси всеки ден, за да бъдете по-успешни
Разкрития: Финансистът Епстийн е продавал тайните на принц Андрю на Мосад и други шпионски централи
Германия изпрати пет изтребителя Eurofighter за дежурства в небето на Полша
Индия разкритикува ЕС и САЩ за търговията им с Русия, след като Тръмп заплаши Ню Делхи с по-високи мита
Новата икономика: „Зелените“ енергии също имат отрицателно въздействие върху околната среда
Уолстрийт предупреждава инвеститорите да се подготвят за спад на акциите
Главният прокурор на САЩ разследва екипа на бившия президент Обама за фалшиви данни за руска връзка в изборите