Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Полезни съвети за по-доволни клиенти
Да спечелиш клиента е нелека битка. По-трудно е обаче да го задържиш. Тази връзка се поддържа най-вече чрез уменията в търговията и маркетинга.
Много е казано и изписано по темата. Това четиво припомня три простички стратегии, насочени към търговците на дребно, по съвет на Сю Маккарти – собственик на особен бизнес с размяна на уникални дамски дрехи, установен в Сейнт Луис, САЩ. От опита си на експерт и създател на тази мрежа на стилните дами, която се оказва успешен бизнес модел, тя твърди, че тайната на търговския успех е съвсем проста: „Винаги правете редното и правилното – за клиентите, доставчиците, за вас самите. Само ако сте последователни в действията си, ще накарате хората да се върнат при вас.“
Управлявайки и рекламирайки бизнеса си, изхождайки от това разбиране, Макарти днес предлага дизайнерски дрехи с марки като Chanel и Louis Vuitton на хиляди клиентки, включително на стилисти, които обслужват американски знаменитости. Създава фирмата си през 1984 г. Търговската й система е една от най-работещите в Америка, разказва сп. Entrepreneur.
Ето какви съвети дава тя на маркетолозите, търговци и предприемачи:
1. Винаги, без изключение, се отнасяйте към доставчиците си партньорски. Когато оценявате сътрудничеството си с тях, те се чувстват отговорни за успеха ви и често биха ви предложили най-добрата си стока или услуги на възможно най-приемливи цени. От това пък ще последва, че клиентите ще ви разпознаят като по-сигурен и надежден източник на добри стоки или услуги. Преговаряйте. Ако предложат малко по-висока цена отколкото сте предполагали, не бързайте да се отдръпвате. Вместо това се замислете за дългосрочната стойност на връзката си с тях.
2. Придържайте се към етиката в индустрията. Репутацията зависи от честността. При грешка, поемете отговорност. Поправете се. Само така ще задържите доверието в себе си. Призовете бизнес лицата ви – предприемачи, собственици – да се включат в браншови организации. Участвайте в изготвянето на стандарти и правила на индустрията. Рекламирайте приноса си в тази насока. Афиширайте ангажимента си в рекламни брошури, в сайта си и други маркетинг материали.
3. Отдавайте повече правомощия на служителите си. Съгласувайте управлението на цените с търговци и продавачи. Те са хората в директен контакт с клиентите – биха могли да предвидят най-точно евентуалната реакция. Трайно установени като работещи маркетинг правила като отстъпките и промоциите могат да имат негативен, обратен ефект, ако са представени неправилно. (След това как ще обясните, че отново вдигате цените? Ще бъде необходима промяна на продукта.) Мнението на служителите може да ви предпази от тежка пиар катастрофа.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.