Успехът на измислените брандове

Успехът на измислените брандове

Лeсно може да предположите, че видеоигрите са силен маркетингов канал. Изследванията показват, че рекламите в тях са по-ефективни, отколкото в телевизията. Напоследък се оформи една нова практика - фиктивни брандове от филмите навлизат в реалния свят.

Бобчетата на Берти Бот, вид бонбони от книгите и филмите за Хари Потър, се превърнаха в популярен продукт на Cap Candy, подразделение на Hasbro. След това бяха въведени и други стоки, с които децата радостно да споделят приключенията на чаровния магьосник, след като не могат да добият вълшебните му способности. На теория обратното позициониране може да се прилага за най-различни продукти за масово потребление.

Дрехи, играчки, мобилни телефони и часовници могат да се представят най-напред във видеоигрите и виртуалния свят, преди да се появят в реалността. За да оцени интереса на потребителите, американската верига магазини за дрехи American Apparel най-напред представи свой нов модел джинси във виртуалния свят Second Life, преди да ги пусне в истинските магазини. И остана много доволна.

Първите компании, които сериозно използват обратното позициониране във видеоигри, ще спечелят от по-ниски разходи за маркетинг, а в идеалния случай дори може да заздравят отношенията си с потребителите. Пък и този подход е доста по-забавен от работата с огромни фокус групи например.

Дейвид Едери, специалист в екипа на Microsoft. Участва в различни програми за изследване на медиите към Кеймбридж 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ