Филмът мечта за маркетинга

От дизайнерските дрехи на "Маноло Бланик" до култа към списание "Воуг" – материализмът на героините от "Сексът и градът" направи култовия сериал за нюйоркските момичета сбъдната маркетингова мечта за редица компании.

Макар че сезоните на поредицата вече не се снимат, животът на Кари, Саманта, Миранда и Шарлот остава евъргрийн сред хиляди почитателки, които продължават да си пускат любими серии и кадри с героините. Това прави "Сексът и градът" евъргрийн, което увеличава стойнсотта му от маркетингова гледна точка. То показва отново и отново моментите на продуктово позициониране в сериала. 

А те са много, посочва Adweek. Филмът е изпълнен с позициониране на множество, най-различни продукти, от висшата мода през американските вестници до пощенските услуги. Развитието на сюжет, в който така естествено да се вписва споменаването и показването на продукти и услуги, е истинско майсторство на американската филмова индустрия, трябва да признаем.

Най-често споменаваната във всичките 6 сезона на "Сексът и градът“ марка е Vogue. Това сочи преброяване на младия френски художник и творец, роден в Париж, Пиер Бутон. Той си направи труда да извади абсолютно всяко споменаване на марка в сериите и да я монтира в общо видео от 9:22 минути. (Следва след текста.)

Втората най-често споменавана марка според неговата класация е Martini, въпреки че в случая не може да се каже дали е така със сигурност, защото освен като название на фирма, думата служи и за обозначаване на вид питие.

Сред марките, които „Сексът и градът“ направо издигна в култ и популяризира световно се включват освен "Маноло Бланик" и "Джими Чу" и "Ню Йорк Таймс", "Долче и Габана", "Прада", "Шанел", "Гучи". Неслучайно сериалът е наричан в САЩ "Супербоул за жени". Финалът на американската футболна лига е събитието от ТВ ефира на Щатите през годината, което традиционно събира най-много мъже в един и същи момент пред малкия екран. Тогава марките плащат над 3 млн. долара за излъчването на 30-секунден спот. В случая на "Сексът и градът“, вниманието по време на излъчването на сериала преди да бъде завършен бе не по-малко масово сред американските зрителки. Така беше, макар че животът на много от тях, както и въобще на жените по света, коренно се различава от показаната действителност на Кари и компания. Или, може, би точно затова. Както бляскавите реклами в списанията за мода, сериалът продава мечти.

"Голяма част от заснемането на филм днес се състои от финансиране и маркетинг на чуждестранни територии. Би било незвъзможно, за съжаление, да направим този филм без рекламните партньрства“, коментира Сара Джесика Паркър, която играе ролята на Кари. „Предизвикателството е във въпроса кога споменаването на продукта е смущаващо и кога то се вписва в историята. За късмет, тези жени са материални хора“, коментира тя за героините от сериала. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ