Шведски медии се обединяват срещу блокирането на реклама

Шведски медии се обединяват срещу блокирането на реклама

Близо 90% от шведските онлайн медии се обединяват около възпирането на програмите за блокиране на реклама в интернет (ад блокъри), съобщава Digiday. 

Начело на инициативата е службата за рекламна търговия на Швеция IAB. Около 20 издатели в Швеция ще блокират достъпа до медиите им на интернет потребители, които блокират рекламата в тях чрез програми. Акцията ще се проведе през август. 

Употребата на ад блокъри в Швеция се увеличи с 10% през 2015 г. до 30% от интернет потребителите, според IAB Швеция. 

Инициативата е озаглавена "Advertising friendly Sweden", посочва Business Insider. Медиите ще помолят потребителите да не блокират и да спрат да блокират рекламата в сайтовете им, ако искат да четат съдържанието им. Освен това на хората ще се предложи опция за микроразплащане от 3 шведски крони ($0.36) за преглед на статии или да изберат "ограничен достъп" до по-бедна версия на уебсайта - с видеоклипове с по-малка гледаемост и по-малко налични статии например. 

В допълнение, медиите ще подобрят средата от реклами в сайтовете си, като намалят излъчването на тези от тях, които са считани за по-смущаващи. 

По света медии като Forbes, GQ, City AM и Bild вече експериментират различни варианти сред потребители, които блокират рекламите в онлайн изданията им чрез програми, но получават достъп до съдържанието в различна степен. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ