“Write the Future” на Nike взе наградата за рекламен филм в Кан

Рекламата “Write the Future” на Nike спечели голямата награда Grand Prix в категорията за филм на рекламния фестивал в Кан. Това стана ясно след финала на международното рекламно събитие снощи.

За престижния приз във филмовата категория тази година се състезаваха 3310 подадени рекламни проекта, информират в сайта на фестивала. Журито, оглавено от глобалния криейтив директор на агенция Y&R допусна до участие 299 творби. 14 от тях бяха отличени снощи със „Златен лъв”. 30 получиха сребърен и 57 – „Бронзов лъв”.

Избраната кампания на Nike “Write the Future” е дело на холандската агенция Wieden+Kennedy, Амстердам. Филмът й стана една от най-популярните рекламни продукции през миналата година, след като беше излъчван по време на Световното първенство по футбол. Можете да го видите след този текст.

В категорията за филмово изкуство Film Craft Grand Prix най-високото отличие беше присъдено на друга спортна марка – Puma, за рекламата й „в почит на атлетите на малките часове” (“After Hours Athlets”). С нея агенция Droga5 приложи идеята за спортната марка, която отдава почит на младите хора, които обичат да се забавляват до рано сутрин с приятели, „защото и това е вид спорт”.

Журито в Кан реши тази година да не връчва награда в категорията за филм Titanium and integrated Grand Prix. Наградата Grand Prix for Good, която е присъждана за социална или благотворителна реклама, беше връчена на агенция Leo Burnett, Мелбърн, за филма й “See the Person”, създаден за Scope. Рекламна агенция на годината стана AlmapBBDO, Сао Паоло, която принадлежи на силната бразилска школа в криейтива. Тя стана една от многото отличени южноамерикански агенции през тази година в различните категории и особено в тази на печатната реклама.

За рекламодател на годината беше обявена IKEA, „заради продължителния ангажимент на компанията да окуражава криейтива и необичайната реклама с чувство за хумор”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ