„Дигитален гараж“ – новата безплатна онлайн платформа на Google

„Дигитален гараж“ – новата безплатна онлайн платформа на Google

Google обяви днес старта на програмата „Дигитален гараж“ – безплатна онлайн платформа за обучения за малки и средни компании и ученици в България.

Платформата Дигитален гараж е one-stop shop, където потребителите могат да се възползват от безплатни уроци за всичко – от това как се изгражда присъствие онлайн, до маркетинг в социалните медии или използване на възможностите на мобилните телефони за привличане на повече клиенти, както и много повече. Те могат да избират темите, за които искат да научат още, или да завършат целия онлайн курс и да получат сертификат от Google и IAB Europe. Онлайн курсът се състои от 89 урока, разделени в 23 теми. Всяка тема включва няколко видеоклипа, в които експерти и предприемачи споделят своя опит как се използват дигиталните умения за развиване на бизнес онлайн. Пълен списък на съдържанието може да намерите тук.

Всички компании, както и хора, заинтересовани да разширят своите дигитални познания, могат да се запишат безплатно за онлайн курсовете, достъпни чрез платформата.

Липсата на дигитални умения е едно от големите предизвикателства за Европейския съюз и Централна Европа. За да успеят в новата дигитална ера, страните трябва да стимулират местното предприемачество и да развиват дигиталните умения, по този начин да помагат на отделните хора и предприемачите да използват пълния потенциал на интернет инструментите и да бъдат успешни в онлайн пространството.

Според Европейската комисия почти половината от населението в ЕС (47%) не разполага с адекватни дигитални умения, докато в близкото бъдеще 90% от работните места ще изискват някакво ниво на дигитални компетенции. Европейската комисия прогнозира, че 825 000 работни места ще останат незаети до 2020 г. заради липсата на такива умения.

Това е особено важно за България, тъй като според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) страната заема предпоследно място в ЕС по отношение на дела от хора с базови дигитални умения (31% срещу средно 55% за ЕС) . Освен това 40% от българите нямат никакви дигитални знания. Ниското ниво на цифрови умения на човешкия капитал е една от причините, поради които българските предприемачи изостават в прилагането на цифровите технологии, например в областта на електронната търговия. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ