„Манчестър Юнайтед“ е най-скъпият футболен бранд

„Манчестър Юнайтед“ е най-скъпият футболен бранд

Английският футболен клуб "Манчестър Юнайтед" е най-скъпият футболен бранд в света, според новия доклад на консултантската фирма Brand Finance, цитиран от Би Би Си.

Отборът измества от челната позиция през миналата година "Байерн Мюнхен". Въпреки че не спечели трофеи през миналия сезон, тимът на "Олд Трафорд" съставя марка на стойност 1,2 млрд. долара, смятат авторите на доклада. 

6 от 10-те най-скъпи футболни марки, според класацията, са английски. "Барселона", който спечели финала на Шампионска лига в събота, се измества две места надолу спрямо 2014 г. и е шестият най-скъп футболен клуб в света - 773 млн. долара. 

"Юнайтед" все още е смятан за "футболна религия". Той се радва на милиони верни почитатели навсякъде по света, особено в Индия, Югоизточна Азия, Китай. Феновете му в тези три страни са общо над половин милиард души. От тази гледна точка, новините за липса на награди не тревожат спонсорите му. 

Авторите на доклада отбелязват, че клубът се радва на добри сделки за спонсорство с автомобилната компания "Шевролет" и германския спортен гигант Adidas. Очаква се при победи в идните години стойността на марката да се покачи още повече. През 2014 г. тази стойност е скочила с 63%. 

Вторият най-скъп футболен бранд в света е "Байерн Мюнхен", трети е "Реал Мадрид", "Пари Сен Жермен" е девети. Няма италиански клубове в топ 10. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Скандалният инфлуенсър Анрю Тейт остана без шофьорска книжка в Румъния
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Защо Германия иска да отмени един от националните си празници?