10 остарели подхода в управлението на бизнес

10 остарели подхода в управлението на бизнес

Дори да не се усеща в ежедневието, управлението на фирма е един голям преход. То е процес на израстване на личността на мениджъра, докато натрупва опит. Особено трудно е за ръководителите с десетилетен опит, свикнали да практикуват подходи от старашата школа, каквито днес вече не са приемливи.

"Ако управлявате компания, делегирайки повече свобода и поставяйки ясна цел и ценности, ще се убедите, че вашите служители в такива условия ще бъдат много по-ефективни и мотивирани. С други думи, културата на модерното управление води до по-голяма лоялност на служителите и по-добър финансов успех", посочва авторът на американското списание Inc. Пол Спийгълман. Той изброява 10 остарели подхода в управлението на бизнес, които според него трябва да бъдат изхвърлени от офисната култура и практиката. Ето кои са те.

Микромениджмънт или необходимост да се контролира всеки дребен аспект от дейността на фирмата. 

Управление чрез разходки из офиса - за по-голяма видимост. Лидерството само с гледане и слушане вече не е ефективно.

Да си придаваш вид, че знаеш всичко, защото си шеф. "Не е нужно да знаете отговорите на всички въпроси, така че не се опитвайте да карате хората да си мислят това", съветва авторът.

Политика на "нулева толерантност" към грешките. Всеки греши. Не бъдете крайни в осъждането и наказанията. Ако простите и дадете втори шанс, служителят ще стане по-лоялен и усърден. Изпитано е в практиката, продължава той. 

Балансовият отчет управлява бизнеса. Хората движат бизнеса, лоялността на клиентите също. 

Самозаблуда, че работната компетентност на мениджъра е достатъчна. За да бъдеш шеф се изискват допълнителни усилия, умения и знания от най-различни сфери - от комуникациите, през логистиката до чуждите езици, цените на битовите разходи и отглеждането на деца.

Инвестиране в областта на технологиите, за да се увеличи производителността. Напротив, инвестирайте в хората.

Допитване до мнението само на специалистите. Давайте възможност на всички да предлагат идеи, без значение къде се намират в йерархията.

Живот в стила "колегите са за офиса". Колкото по-добри взаимоотношения поддържате с екипа извън работната среда, толкова по-добре за бизнеса.

"Ще му увелича малко заплатата и той ще започне по-добре да си върши работата". Финансовият аспект има голямо значение, разбира се, но всъщност за хората е най-важно да се чувстват ценени и полезни. Признанието им ще ги издигне и ще помогне на фирмата. Всички сме "програмирани" да желаем да се чувстваме част от нещо по-голямо и значимо. Мениджърът не трябва да забравя това. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Пенсиите се увеличават с 8,6%, минималната става 630,50 лева
Британският монарх Чарлз III спира от употреба 156-годишният Кралски влак
Мерки срещу свръхтуризма: Гърция въведе „островна“ такса за посетители от круизни кораби
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп