Не се отказвайте от принципите си

Не се отказвайте от принципите си

Да ръководиш екип от хора е сложен баланс между нуждите на бизнеса и визията на лидера, казва д-р Бранимир Кирилов, собственик на денталнa клиникa MEDICAL DENT. Той е един от водещите имплантолози и орални хирурзи в България. Стои зад изграждането на една от най-иновативните и успешни дентални клиники в България – MEDICAL DENT. Приема за своя мисия имплантологията и ежедневно работи в посока придобиване на нови знания и внедряване на последните научни достижения в сферата. Тази философия прави MEDICAL DENT вече 17 години една от най-надеждните клиники в България за лечение с импланти, съчетаваща безкомпромисно качество на обслужване, свръхмодерни технологии и отлично квалифициран екип.

- С какво денталният екип се отличава от другите?

- По спецификата на образованието, тъй като то е силно профилирано, а в същото време е много обвързано с комуникация и обслужване. Тук има допирни моменти с бизнеси в сферата на услугите, където общуването е водещо за представянето на бизнеса. Има и много силна специфика в подготовката на кадри – техните теоретични знания и практически умения. Знания за работа с новите технологии в сектора.

- Всеки мениджър се радва на повече хора в екипа си. Какви обаче са трудностите при управляването на повече хора, както е във вашата клиника?

- Трудностите в управлението на голям екип са свързани с нуждата да отделиш достатъчно време, за да познаваш добре хората, с които работиш, да познаваш добре всеки възникнал в процеса на работа проблем. Екипът, който ръководя, е от 45 души. Управлението трябва да съчетавам с активната ми практика като имплантолог и орален хирург, а това изисква много добро разпределение на времето и координация, за да текат гладко и оптимално ефективно работните процеси. Управленските трудности в една дентална клиника не се различават съществено от тези във всяка компания в сферата на услугите.

- В клиниката работят специалисти от всяка сфера на денталната медицина. Как се допълват те?

- Изкуството да постигнеш сработен и допълващ се екип се състои в това да съумееш да подбереш правилно хората, с които да работиш. Да разчиташ както на добрата координация помежду им, така и на това, че лечението на пациента ще се случи с лекота и то ще е максимално нетравматично за него. Това, че предлагаме всички дентални услуги на една място, пести и изключително много време и усилия на нашите пациенти.

- Кои са най-важните ценности на Medical Dent, които искате да се разпознават от хората в екипа, за да бъде той успешен?

- В клиниката вярваме, че пациентът трябва да бъде издигнат в центъра на вниманието. Това като ценност е в основата на нашата дейност. Всеки от нас изповядва философия на лечение, съобразена с най-съвременните методи. Основната ни концепция залага на минимална инвазия, тоест минимум намеса в тъканите.

- Кои са най-търсените умения при специалистите в дентални практики, за да се постигне успешен екип?

- Най-търсените умения в денталните практики са свързани с професионалната компетенция. Това е на първо място добрата мануалност, тоест сръчността на специалиста. Необходимо е той да притежава чувство за емпатия, за да може да разбира пациентите си на всеки етап от тяхното лечение. Да познаваш човешката психология е ключов момент в общуването и в нашата сфера е много важен фактор в управление на лечението. Необходима е силна мотивация, от една страна, за решение на спецификата на проблема, а от друга, за вникване в психологията на човека.

Винаги съм обяснявал на екипа си, че голямата сложност в нашата професия идва от това, че работим с хора, на които предстои да бъде направено нещо, от което те се страхуват и не им е приятно. Точно затова голямото изкуство, което добрият дентален специалист трябва да овладее, е умението да спечели психологически човека. За да може в процеса на цялото лечение той да го следва с доверие. Крайната цел е пациентът да не се откаже по пътя към добрия краен резултат, а, напротив, да бъде мотивиран да го постигне. Да преведеш човекът по пътя е важно умение, което трябва да притежава всеки лекар.

Когато говорим за сплотен дентален екип, това се постига единствено и само с лидерство и добър личен пример. Създаването на добра работна среда и подкрепата към хората също са изключително важни, защото нашата работа е свързана с всекидневно решаване на сложни казуси. Затова и режимът на работа и почивка трябва да е добре балансиран. Мотивирам екипа да повишава всекидневно квалификацията си, да бъде любознателен и да се учи, защото сферата, в която работим, се развива изключително динамично. Това да си в крак със световните тенденции и нововъведения е изискване на средата, в която живеем.

- Какви са съветите ви към мениджърите на екипи, на какво е важно да се обръща внимание днес?

- В основата на това да ръководиш екип от хора стои много сложен баланс между нуждите на бизнеса и визията на лидера, както и неговата лична дефиниция за успех. Като добавим тук и нуждата от разбиране на психологията на служителите, които работят за този бизнес, се получава един непрекъснат „танц“, който не спира никога. Моят съвет към други мениджъри на екипи би бил да не се отказват толкова лесно под натиска на външни обстоятелства от принципите си. Смятам, че е важно на всеки етап в бизнеса лидерът да държи на базовите човешки принципи и качества и да не отстъпва от визията си. Тя трябва да бъде развивана във времето и е нормално да се променя спрямо актуалната ситуация. Добрият мениджър умее да отстоява позициите си дори когато те са непопулярни за служителите му. Само така може да дадете истински добри резултати в края на деня.

Милена Иванова. Текстът е публикуван в бр. 08/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ