Защо шантавите идеи работят, а добрите – не
Искате ли да знаете една малка, мръсна тайна за бизнес стратегиите? Всяка от тях, която изпробвате, ще проработи. Абсолютно всяка!
Да бъдем честни – съвременният бизнес свят е пълен с гурута, експерти и консултанти, които ни втълпяват, че ако следваме техните 7 магически съвета, ще постигнем невероятен успех. Подобни перспективи от типа „Аз съм прав, а всички други грешат“, могат да ви объркат и парализират, без накрая да свършите нищо.
Истината е, че абсолютно всички стратегии работят. Всички! Дори шантавите, на пръв поглед безсмислени и абсурдни идеи.
Ще проработи и следващата!
Замислете се за невероятните хрумки, които са се превърнали в успехи за милиарди:
Zappos обориха бизнес идеята, че не е изгодно да се прекалява с грижите към клиентите. Те построиха компания за милиард долара само за 10 години, предоставяйки на купувачите си "безобразно" преживяване.
Craigslist пък развенчаха мита, че уеб технологиите трябва да изглеждат секси. Без никаква реклама или привлекателен потребителски интерфейс, само с шепа хора, фирмата направи стотици милиони долари, предлагайки на клиентите си простички, но наистина търсени функции.
Nike опровергаха твърденията, че продажбата на спортно оборудване е само в името на спорта. Компанията си изгради марка, подкрепена от знаменитости и световноизвестни шампиони, която спечели лоялността на спортисти от всякакъв ранг.
Ford Motors доказаха, че не е нужно правителството да спасява фирми от фалит, за да поддържат те конкурентоспособността си. Компанията спечели $18,4 милиарда от продажби, като намали количеството на отпадъците и коренно промени навиците си на харчене.
Walmart обори мнението, че клиентите не могат да бъдат привлечени с по-ниски цени. Веригата започна да прави драстични намаления на стоките си, което бързо й донесе печалба за трилиони долари от всичките й 9,000 магазина по целия свят.
Netflix развенчаха мита, че публиката иска да гледа единствено най-новите филми. Компанията създаде индустрия за милиарди, предлагайки предимно по-стари продукции.
Amazon опроверга твърденията, че книгите трябва да се четата само в хартиен формат и че храна и електроника не могат да се продават от един и същи уебсайт. В момента, компанията печели повече от продажбата на книги от всички други онлайн търговци на дребно, взети заедно, и генерира приходи за милиарди долари от останалите предлагани стоки.
YouTube доказаха, че видео клиповете не са предназначени само за малкия екран. Създателите на платформата научиха хората как лесно да споделят паметните си преживявания и в последствие я продадоха за $2 милиарда след по-малко от година. Сайтът все още е сред най-посещаваните интернет дестинации в историята.
ING Direct преобърнаха представата, че клиентите имат нужда от банкомати и офиси на всяка крачка, и направиха онлайн банкирането атрактивен вариант, променяйки радикално начина, по който хората спестяват пари. А, да! И направиха милиарди в процеса.
Dell Computers развенчаха мита, че клиентите искат да си купуват електроника от търговци на дребно. Те премахнаха посредниците и се превърнаха в най-големия производител на персонални компютри, създавайки един от най-големите сайтове за онлайн търговия.
IKEA опроверга твърденията, че сглобяемите мебели не могат да бъдат стилни и евтини. Днес, компанията предлага над 12,000 продукта, осигурява работни места на 127,000 души и помага на 450 милиона клиенти да намерят идеалната мебел за дома си. На това се казва голям бизнес!
Всички тези идеи проработиха и то добре!
Истината е, че успехът не се крие в стратегията, а в изпълнението. В усилията. Във вниманието към детайлите. В отговорността към това, да се прави всичко необходимо, дори когато то спре да е привлекателно, забавно или сладко.
Затова даването и правенето на повече, това, да сте по-добри и дисциплинирани, води до резултати, независимо дали бизнес стратегията ви е добра или не.
Шантавите идеи работят, когато пламенните лидери правят всичко необходимо, докогато е необходимо, за да постигнат успех.
Източник: DanWaldschmidt.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.