Най-обичаните марки в света

 Най-обичаните марки в света

Walt Disney, Yahoo, Google, Sony и Nestlé са най-обичаните марки в света, според мащабно изследване на глобалната фирма за комуникации и бизнес стратегии APCO Worldwide. В топ 10 ги следват още Auchan, Netflix, Whole Foods, Apple, Lowe's, Microsoft, Kellogg's, Hearshey's, Coca-Cola, Dell, Sharp, Pepsi Co., Nike, HP, Target.

Изводът е направен след допитване до 70 000 потребители в 15 големи международни пазарa. Хората са били анкетирани за отношението им към около 600 от най-големите брандове в света. Въз основа на данните е изготвена класация от типа Топ 100.

Базираната във Вашингтон фирма се е фокусирала върху наблюдението на осем основни емоции, които според нея марките провокират в хората: разбиране, усещане за достъпност, уместност/практическо значение, възхищение, любопитство, оприличаване, чувство за сила/право и гордост.

Нанси Бачръч – старши съветник в APCO, подчертава, че всички марки по света трябва да обръщат внимание какви емоции предизвикават и кои емоции оказват влияние върху продажбите. Иначе какъв е смисълът от брандинга?

Проучването посочва пет интригуващи извода, според AdWeek:

● В него PepsiCo е на 17 място и следва по петите Coca-Cola, която е на 14 място.

● Шест от първите 22 марки в топ 100 са родени от интернет.

● Марката Whole Foods - No. 8 – е разположена на повече от 60 позиции над McDonald's, която е всеизвестна по цял свят.

● Дигиталните доминанти eBay (No. 76) и Facebook (No. 81) не се класират особено нависоко.

● Cat – брандът от тежката машинна индустрия, се класира на 92-та позиция.

Как излежда целият списък с топ 100 на най-обичаните марки, още за методологията на изследването и метода на т.нар емоционално свързване, можете да видите тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ