Какво иска да има в автомобила си дигиталното поколение
Три основни изисквания и очаквания към автомобила на бъдещето има дигиталното поколение или всички, родени след 1980 година: да им осигурява чрез интернет свързаност, достъп до информация и гласов контрол. Това сочат заключенията от специално проучване по темата на компанията Johnson Controls, световен лидер в автомобилните интериори и електроника. В него са анкетирани около 2 800 младежи от Германия, Великобритания, Китай и САЩ, а изводът направен вследствие на преобладаващите отговори е: в бъдещите автомобили задължително трябва да има интернет.
"За хората от това поколение автомобилът е място, където до голяма степен са откъснати от Интернет и мобилните комуникации", посочва Андреас Маасхоф, директор на отдел "Промишлено проектиране и пазарни проучвания" на компанията "Представителите на дигиталното поколение са почти непрекъснато онлайн, достъпни и комуникиращи – независимо дали у дома, в офиса, в университета или в движение" Затова те искат на първо място автомобил с интернет връзка.
Резултатите от проучването на Johnson Controls показват, че представителите на дигиталното поколение желаят да могат лесно да свързват и използват своите устройства, като смартфони и таблети, в личния си автомобил. За тях е важно да имат възможност да свързват безжично своите цифрови устройства към бордовия компютър на автомобила и да ги зареждат, докато шофират.
Друг приоритет за участниците в проучването е лесния достъп до информация в автомобила, напр. геолокационни услуги, които свързват информацията от навигационната система и Интернет към моментното местоположение на автомобила. Например, ако горивото е на привършване, да бъдат насочени автоматично към бензиностанция в района, която предлага най-добрите цени.
Представителите на дигиталното поколение искат още възможност да управляват колата си като смартфон и за всички нейни системи да получават в реално време информация, насочваща вниманието към необходимостта от сервизно обслужване или ремонт. Също така, да имат възможност да използват "тъчскрийн" дисплеи, позволяващи изтегляне на специални приложения – за управление на климатичната система или понижаване разхода на гориво – които могат да бъдат адаптирани към личните предпочитания. Повечето от тях мечтаят да управляват всички функции и устройства чрез гласови команди, като се мотивират, че това би гарантирало по-висока степен на безопасност на пътя. Много от анкетираните предлагат използване на технологии за четене на електронната поща или на съобщенията от социалните мрежи, докато управляват автомобила.
В същото време това поколение е ориентирано към покупката на автомобили от нисък или среден клас. "За да обхванем тази целева група, на първо място трябва да насочим вниманието си върху внедряването на повече иновации в по-ниските класове автомобили", коментира Андреас Маасхоф. Един от примерите за стартирали разработки в тази посока е концептуалния автомобил "ie:3". Той например разполага с деветинчовия "multi-touch" дисплей с информационна графика и технологията "Combiner Head-up Display", която проектира най-важната информация на интерфейс в зрителното поле на водача. Концептуалният автомобил "ie:3" включва още безжично зареждане в подовата конзола, което осигурява възможност за безжично и безопасно зареждане на две крайни мобилни устройства.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.