BBC: Стюардеса предупредила пилотите на Japan Airlines, че самолетът гори

BBC: Стюардеса предупредила пилотите на Japan Airlines, че самолетът гори

BBC: Стюардеса предупредила пилотите на Japan Airlines, че самолетът гори

Eкипажът на японския пътнически самолет, който се сблъска с по-малък самолет на летище Ханеда в Токио, първоначално не е знаел, че машината му гори. За пожара в салона ги е уведомила стюардеса, съобщи говорител на Japan Airlines пред BBC.

След това евакуацията на всички 379 души на борда на полет 516 на Japan Airlines е протекла с животоспасяваща прецизност.

Петима от шестимата души на борда на по-малкия самолет на бреговата охрана, Bombardier Dash-8, загинаха.

"Веднага след като самолетът се приземи, пилотът усети внезапен шок и загуби контрол, за да остане на пистата. Възникнал е пожар, но пилотите не са го разпознали в началото и са научили за него [чрез] стюардеса", заяви говорителят на JAL.

По време на инцидента на борда е имало трима пилоти и 12 стюардеси. Системата за оповестяване на самолета е била повредена, поради което екипажът е трябвало да използва мегафони и собствените си гласове, за да крещи инструкции.

"Първото нещо, което стюардесите направиха, [след като разбраха, че има] пътници, които разпознаха, че самолетът им гори, беше да ги накарат да запазят спокойствие и да не се изправят, което би могло да затрудни много бягството. Системата за оповестяване е била неизползваема, така че тези инструкции са били направени без нея".

Японските медии описват евакуацията като "чудодейни 18 минути". Пътниците са оставили ръчния си багаж, втурнали са се към аварийните изходи и са се измъкнали от самолета, преди той да бъде обхванат от пламъци.
"[Когато] димът започна да навлиза в салона и да се разпространява... стюардесите [започнаха да крещят] на пътниците, [казвайки]: "Оставете вещите си!", "Свалете високите си токчета" и "Главата надолу", каза говорителят.

Тяхното "съдействие... беше от ключово значение за това всички пътници да избягат бързо и безопасно", добавиха те.
Късно в сряда японските власти съобщиха, че самолетът на бреговата охрана не е получил разрешение за излитане от пистата на Ханеда. По план самолетът е трябвало да достави хуманитарни доставки в засегнатите от земетресението райони.

Според официални лица полетът на JAL е получил разрешение да кацне на писта 34R на летище Ханеда, докато на самолета на бреговата охрана е било казано да "рулира до точка за задържане C5" - място в системата от пътеки за рулиране на летището, където самолетите чакат разрешение да навлязат на активната писта за излитане.

Стенограмата показва, че самолетът на бреговата охрана е потвърдил повикването от въздушното движение да рулира към точката за изчакване - последното му предаване преди сблъсъка.

Стенограмите изглежда противоречат на капитана на самолета на бреговата охрана - единственият оцелял член на шестчленния екипаж - който заяви пред разследващите, че е получил разрешение да навлезе на пистата, към която се е приближавал самолетът на JAL.

BBC е открила и информация, която предполага, че поредицата от светлини на съответния пункт за задържане може да не е работила. Експертите обаче посочват, че има и други визуални знаци, като например боядисани маркировки, които показват къде самолетите трябва да спрат до пистата.

Добре подготвеният екипаж в самолета на Japan Airlines контрастират рязко с евакуации, при които не са спазени спазват стриктно протоколите за безопасност.
През 2016 г. Boeing 777 на Emirates се приземи аварийно в Дубай и видеозаписи показаха хаотични сцени на пътници, които се опитват да вземат багажа си със себе си, докато бягат към аварийните пързалки. Екипажът беше похвален за усилията си да евакуира пътниците и за щастие всички 300 души на борда на полета в Дубай оцеляха.

Инцидентът от вторник е първият сериозен инцидент с Airbus A350 - един от новите самолети, изградени предимно от съвременни материали като пластмаса, подсилена с въглеродни влакна. Производителят на самолети изпраща екип от специалисти, които да подпомогнат разследването на Японския съвет за безопасност на транспорта.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ