IT компаниите и властите в САЩ в конфликт заради достъпа до личните данни
Американски технологични компании неколкократно са отказвали да предоставят достъп на властите в САЩ до комуникации на свои потребители, пише в. "Ню Йорк таймс".
Според източници, цитирани от изданието, министерството на правосъдието и ФБР през последните месеци редовно са отправяли искания към компании като Епъл, Майкрософт и Гугъл да им дадат достъп до данни за електронните комуникации на техни потребители във връзка с провеждани разследвания, разказва БТА.
Един от случаите е бил това лято при разследване, отнасящо се до оръжия и наркотици. Правосъдното министерство получило съдебна заповед, изискваща Епъл да предаде в реално време текстови съобщения между ползватели на айфони. Компанията отговорила, че системата й за съобщения аймесидж е кодирана и че не може да изпълни искането.
Правителствени служители в продължение на месеци предупреждавали, че подобна ситуация е неизбежна, тъй като технологичните компании като Епъл и Гугъл все повече прибягват до кодиране на данните. Този и други случаи, при които подобни искания са били отхвърляни, накарали някои висши служители на правосъдното министерство и ФБР да настояват Епъл да бъде дадена на съд, посочва вестникът.
Засега тази идея не е осъществена, но правосъдното министерство води съдебен спор с друга технологична компания - Майкрософт. Делото, което се гледа от федерален апелативен съд в Ню Йорк и е внимателно следено от представители на бранша и защитници на гражданските свободи, било заведено, след като компанията отказала да предостави достъп до електронната поща на човек, заподозрян за трафик на наркотици. Майкрософт заявила, че федералните власти трябва да получат заповед от ирландски съд, тъй като имейлите се съхранявали на сървъри в Дъблин.
Конфликтът с Епъл и Майкрософт отразява засилената съпротива на американските технологични компании към исканията на властите за достъп до лични данни в епохата след разкритията на бившия сътрудник на специалните служби на САЩ Едуард Сноудън и желанието им да покажат, че се стремят да защитават информацията на своите клиенти, коментира "Ню Йорк таймс".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.