Ще последват ли и други градове примера на Париж с високи такси за паркиране на джипове ?
Парижани гласуваха за увеличаване на таксите за паркиране на големи SUV автомобили - и това не е единственият европейски град, който се е насочил към регулация на по-тежките и по-замърсяващи автомобили. На референдум в Париж миналия месец почти 55% гласуваха в полза на специална тарифа за паркиране на спортни автомобили (SUV) за чужденци. При избирателна активност от 5,7% обаче допитването представляваше само малка част от избирателния списък на столицата, съобщава CNBC.
Мярката предвижда шофьорите да плащат до 18 евро (19,54 долара) на час за паркиране в центъра на Париж и 12 евро на час в по-широкия град. По-високите такси ще се прилагат за джипове с тегло над 1,6 метрични тона, които са хибридни или имат двигател с вътрешно горене, както и за електрически джипове с тегло над 2 метрични тона.
Според Йенс Мюлер, заместник-директор и ръководител на отдел "Политика и изследвания" в кампанийната група "Чисти градове", "това, което се случва в Париж, обикновено не остава в Париж". Той заяви пред CNBC, че има голяма вероятност и други градове да последват примера му, а кметът на Париж Ан Идалго е съгласна с това, като заяви след гласуването: "Други градове ще го последват."
Великобритания може да се превърне в данъчен рай за замърсяващи автомобили
Преди референдума в Париж кметът на Лондон Садик Хан заяви, че ще следи за ефективността на политиките. Говорител на Хан обаче заяви по електронната поща, че кметът няма правомощия да въведе такса за паркиране на джипове, нито пък има планове да го направи.
Мерките в континентална Европа биха могли да представляват особен интерес за Обединеното кралство, като изданието Transport & Environment отбелязва, че страната облага бензиновите SUV автомобили с много по-ниска ставка от други страни . Групата за кампании заяви, че това може да превърне Обединеното кралство в "данъчен рай" за тези по-големи и по-замърсяващи автомобили.
Това се случва в момент, когато продажбите на SUV автомобили във Великобритания продължават да нарастват, като според проучване на T&E те са се увеличили с повече от една пета между 2022 и 2023 г., като през миналата година SUV автомобилите са съставлявали 60% от всички регистрации на нови автомобили. Групата предупреди, че това може да "пробие дупка" в целите за намаляване на въглеродните емисии в Обединеното кралство, като се има предвид, че повечето от тях са бензинови и дизелови, хибридни или хибридни превозни средства с възможност за включване към електрическата мрежа.
Резина Чоудхури, заместник-ръководител на лондонския съвет на Ламбет, заяви пред CNBC, че е "наблюдавала с вълнение случващото се в Париж".
Тя обясни, че лондонският съвет Ламбет е въвел таксуване на база емисии миналата година и че следващата стъпка ще бъде разглеждане на такси на база размер. "Просто ми се струва неправилно в един град да има такива огромни превозни средства", каза Чоудхури.
В Германия южният град Тюбинген увеличи шест пъти цената на годишните разрешителни за паркиране за жителите на града до 180 евро за превозни средства с двигатели с вътрешно горене с тегло над 1,8 тона. Докато кметът на Хановер Белит Онай заяви пред CNBC след гласуването в Париж, че неговият град "също ще трябва да се изправи пред въпроса как да се справим с превозните средства, които заемат повече място".
Това е намек за факта, че замърсяването не е единственият потенциален проблем при SUV автомобилите, като пространството и безопасността също представляват проблем. Групата "Транспорт и околна среда", която провежда кампанията "Чисти градове", е установила, че новите автомобили в Европа стават по-широки средно с 1 см на всеки две години. Групата заяви, че големите луксозни SUV автомобили с широчина около 200 cm вече оставят твърде малко място за влизане и излизане на хора от други превозни средства на типичните места за паркиране извън улицата.
Междувременно проучване на института Vias в Белгия, публикувано през август, установи, че рискът от фатални наранявания се увеличава с 30 %, ако пешеходец или велосипедист бъде ударен от автомобил с капак, който е с 10 см по-висок от средния.
Скок в продажбите на SUV
Това се случва в момент, когато продажбите на SUV продължават да нарастват, като Международната агенция по енергетика отбелязва, че "преминаването към по-тежки и по-малко икономични конвенционални превозни средства увеличава ръста както на търсенето на петрол, така и на емисиите на CO2". Според МАЕ през 2022 г. глобалните емисии на въглероден диоксид от тези превозни средства ще достигнат 1 млрд. тона.
Германия южният град Тюбинген увеличи шест пъти цената на годишните разрешителни за паркиране за жителите на града до 180 евро за превозни средства с двигатели с вътрешно горене с тегло над 1,8 тона. Докато кметът на Хановер Белит Онай заяви пред CNBC след гласуването в Париж, че неговият град "също ще трябва да се изправи пред въпроса как да се справим с превозните средства, които заемат повече място".
Това е намек за факта, че замърсяването не е единственият потенциален проблем при SUV автомобилите, като пространството и безопасността също представляват проблем. Групата "Транспорт и околна среда", която провежда кампанията "Чисти градове", е установила, че новите автомобили в Европа стават по-широки средно с 1 см на всеки две години. Групата заяви, че големите луксозни SUV автомобили с широчина около 200 cm вече оставят твърде малко място за влизане и излизане на хора от други превозни средства на типичните места за паркиране извън улицата.
Междувременно проучване на института Vias в Белгия, публикувано през август миналата година, установи, че рискът от фатални наранявания се увеличава с 30 %, ако пешеходец или велосипедист бъде ударен от автомобил с капак, който е с 10 см по-висок от средния.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.