Довършват Околовръстното на София с европари

Довършват Околовръстното на София с европари

Довършват Околовръстното на София с европари

България получи позволение от Брюксел да дострои околовръстния път на София с еврофондове от новия бюджет до 2020 г.  Освен това Еврокомисията даде зелена светлина за финансирането на Третия лъч на метрото с 368 милиона евро. За всички проекти обаче плащанията все още са блокирани, докато правителството не изпълни редица технически условия, съобщи кореспондентът на БНР в Брюксел.

ЕК е взела решение Северната скоростна тангента и други отсечки от околовръстното шосе да се довършат за сметка на фондовете въпреки закъснението миналата година. Това ще стане с 37,7 милиона евро от новия евробюджет до 2020 г.,  вместо от стария, за периода 2007-2013г. Така няма да се наложи да се плаща на строителите от държавната хазна. От друга страна, тези пари ще отидат за инфраструктура, която вече би трябвало да е готова, вместо за нови проеккти. Забавянето на северната тангента се дължеше на съдебни процедури за отчуждаване на земите, както и на проблеми с обществените поръчки.

С отделно решение комисарят по регионално развитие Корина Крецу е одобрила 80 на сто финансиране на Третия лъч на метрото в София с 368 милиона евро. За тяхното реално получаване обаче, както и за много други проекти по новия финансов период, България до 8 месеца трябва да изпълни редица предварителни условия за реформи, с които се е ангажирала, обясни говорителят на Комисията Якуб Адамович.

„Всички проекти трябва да отговарят на стриктни финансови критерии. Проверките по тях трябва да бъдат направени от ЕК преди 31 декември. Ако не се случи, парите не могат да бъдат изплатени”, подчерта Адамович.

Сред изискванията са по-прозрачни критерии за тръжните процедури, ясни графици за изпълнението на проектите, употребата на финансови инструменти за привличане на частен капитал, реформи във водния сектор, критерии за иновативност и други.

„Искаме да се уверим, че възможностите за нередности са ограничени”, допълни Адамович.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ