Искат законови ограничения за младите шофьори

Искат законови ограничения за младите шофьори

Необходими са законови промени, които да ограничат свободата на младите шофьори зад волана. Това заяви в ефира на „Дарик радио” пловдивският координатор на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Елена Грудлева.

Въпросните предложения не залегнаха в последните промени на Закона за движение по пътищата и от асоциацията настояват отново да бъдат разгледани в новия парламент.

По думите й трябва да има забрана за водачите със стаж по-малък от 2 години да карат без опитен придружител в тъмната част на денонощието, а колите на шофьорите без опит трябва да имат специални обозначения.

„Ако отношението между всички участници на пътя не е добре регламентирано и при положение, че самосъзнанието ни не е на достатъчно високо ниво, то превантивните дейности няма да имат желания резултат", каза Грудлева.

Тя отправи апел към всички зад волана да мислят за това, което правят, а не за това как може да им се размине наказанието при извършено нарушение. Според нея, докато има случаи на шофьори, които дават подкупи на полицаите, глобите няма да играят голяма роля за превенцията на катастрофите.

„Пияните, неправоспособните шофьори и тези, които карат с висока скорост, са самоубийци, но често стават и убийци на пътя. Безразсъдното им поведение е рисково не само за тях самите, а и за всички останали на пътя”, допълни Грудлева.

Припомняме ви, че в края на миналата година специалистите предложиха да има 3 модула на обучение за младите шофьори - след като минат 12 ч за доквалификация, да получат книжка и то временна; в продължение на 2 г. да се следи поведението им на пътя; през първите 6 месеца неопитните водачи да шофират с придружител.

Предложението българските млади шофьори да бъдат подложени на по-строги изисквания обаче възмути общественото мнение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ