Подводните камъни на празничното пазаруване
За какво трябва да внимаваме по време на празничното пазаруване? Отговор на този въпрос даде Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Той предупреди гражданите да възприемат критично посланията на търговците при предлагането на подаръчни комплекти на промоция. „Може да се окаже, че ако си купите същите тези стоки поотделно от друг търговски обект, те биха излезли и по-изгодно, независимо, че продавачът ги анонсира като комплект в промоция с най-ниската възможна цена”, коментира в интервю за „Монитор”.
„Натъквали сме се на случаи, в които определено може да се каже, че има подвеждаща информация. Например, когато става дума за много висок процент намаление на цена, невинаги той е истински, тъй като за да бъде реален, трябва търговецът да е продавал стоката на старата цена поне един месец. Срещали сме и случаи, в които цената се завишава буквално няколко дни преди да е направена промоцията”, обяснява Маргаритов.
„Това, което се случва по време на промоции през цялата година, е че се разпространяват в много големи тиражи рекламни брошури на търговски вериги, в които има анонс за много изгодни стоки с голям процент намаление. Констатирали сме при наши проверки, че част от тези стоки или изобщо не са били зареждани в съответните магазини или са били налични в съвсем ограничени количества. Ние санкционираме без компромис такива нелоялни практики”, казва ръководителят на КЗП.
Той напомня, че когато потребителите се възползват от различни намаления, имат същите права, както и когато стоката се продава на редовна цена. Тоест търговците не могат да откажат рекламация, например, в случай че стоката е дефектна, каквито оплаквания са постъпвали в КЗП.
Комисията ще продължи проверките в търговски обекти за това реални ли са намаленията и промоциите и ще инспектира дейността на туроператорите и турагентите, за да няма огорчени потребители при пътуванията.
Комисията ще има дежурни екипи по празниците, които да реагират на постъпващите сигнали. За първи път ще разкрие приемни в големите зимни курорти. „Миналата събота започна работа приемната в центъра на Банско. Ще имаме и в другите два зимни курорта Боровец и Пампорово, както и временен офис в Чепеларе, който ще бъде отрит през януари. Навсякъде разчитаме на местни хора, които се наемат сезонно. Има и изисквания към тях, като например знанието на чужд език, за да можем да съдействаме на чуждестранни туристи, както и да им дадем консултация", добавя Маргаритов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.