Гласът разкрива личността ни за части от секундата

Учени от Университета в Глазгоу са решили да проверят колко бързо човешкият глас създава първо впечатление за личността. Te са записали 64 души, четящи един и същи текст, а след това са изрязали от записите само думата “здравей”. Изследователите помолили 320 човека да оценят гласовете по скала от 1 до 9 по десет категории, сред които благонадеждност, влияние, атрактивност.
Не е ясно колко точно тези експресни оценки отразяват истинските качества на участниците, факт е обаче, че всички са ги направили и то изненадващо бързо. Учените установили още, че мненията на различните хора са много сходни, пише New Scientist, цитиран от “Фокус”. „За изключително бързата преценка на личността на непознат всъщност има съвсем разумно обяснение. Хората биха искали да преценят дали могат да се доверят на някого, за да осъществят по-близък контакт или пък да го избягват и това не би могло да отнема много време”, обяснява ръководителят на проекта Фил Макелир.
Впечатлението, което оставя гласът ни, дори от аудио клип с дължина 390 милисекунди, се базира на няколко фактора. Височината на гласа, например, има значение за това колко благонадеждни изглеждаме. „Мъж, който повишава височината на гласа си изглежда по-надежден”, посочва Макелир. „Жена, която преминава от висок към нисък регистър буди повече доверие, отколкото жена, чийто глас се повишава в края на думите”.
Възможно е човек да промени начина, по който звучи гласът му. „Говори се, че Маргарет Тачър и британската кралица са обучавани в това как гласовете им да доминират”, казва ученият.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.