Учени: Дългите часове работа – опасни за жените

Политика за бисквитки

За жените, дългите часове работа са свързани с риск от редица здравословни проблеми, включително сърдечни болести, диабет и рак, сочат резултатите от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА.

Новото изследване на учени от университета на Охайо навежда на мисълта, че 50-60-часовата работна седмица има значително по-вреден ефект върху здравето на жените за няколко десетилетия, отколкото върху здравословното състояние на мъжете. То проследява връзката между посветеното на работата време и здравето.

Предишни изследвания показаха, че продължителната работа и работата на смени имат неблагоприятен ефект върху здравето.

Заключението, че жените са с по-голям риск от здравословни проблеми в резултат на дългите часове работа, е нещо ново. Хората не обръщат внимание как прекараното в работа време може да повлияе върху здравето им в бъдеще, отбелязаха учените.

Те анализирали данни за 7492-ма участници, които били на 40 и повече години през 1998 г. Бил обхванат 32-годишен период, през който участниците работели. Учените взели под внимание прекараното в работа време и регистрираните сред участниците сърдечни, ракови болести, случаи на артрит или ревматизъм, на диабет, хронична обструктивна белодробна болест, депресия и високо кръвно налягане.

Малка част от заетите на пълен работен ден участници работели по-малко от 40 часа седмично, докато 56 на сто работели между 41 и 50 часа седмично, 13 на сто били на 51-60-часова работна седмица, а 3 на сто работели над 60 часа седмично.

Макар сред мъжете да имало повече случаи на артрит, нито едно от другите заболявания не можело да се свърже с дълги часове работа. При жените обаче била констатирана връзка между дългите часове работа и сърдечните, раковите болести, случаите на артрит и диабет.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
Защо Ричард Брансън съветва срещу копирането на неговата сутрешна рутина?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза