По-стряскащи надписи на кутиите цигари и забрана на ароматизирания тютюн иска ЕК

По-стряскащи надписи на кутиите цигари и забрана на ароматизирания тютюн иска ЕК

Европейската комисия представи нова директива за тютюневите изделия. На три четвърти от всяка кутия цигари трябва да бъдат отпечатани предупредителни надписи и снимки за вредата от тютюнопушенето, предаде БНР.

ЕК реши, че отпечатваната на кутиите информация за съдържанието на катран, никотин и въглероден оксид е подвеждаща и неразбираема за потребителите. Затова вместо нея в бъдеще ще се отпечатва текст, информиращ, че в тютюневия дим се съдържат над 70 вещества, причиняващи рак.

Производителите вече няма да могат да поставят надписи, определящи цигарите като "леки", "меки" или с "ниско съдържание на катран", както и да използват добавки, които придават характерен привлекателен вкус на шоколад, ванилия или ментол, съобщи новият комисар по здравеопазването Тонио Борг.

„Тютюнът трябва да има вид и вкус на тютюн - за да попречим на младите хора да започнат да пушат. Никой не започва да пуши на 50 или 60 години - всички данни показват, че 94 на сто от хората са запалили цигара преди 25-годишна възраст”, заяви Борг.

Остава в сила забраната на тютюна за дъвчене. Няма обаче да се забранява използването на ориенталски тютюни – решение, от което българските производители и търговци се опасяваха.

Очаква се, че директивата ще влезе в сила след 3 или 4 години, ако бъде одобрена от Европарламента и Съвета.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu