3 рекламни кампании, които се погрижиха за доброто настроение през 2022 г.

3 рекламни кампании, които се погрижиха за доброто настроение през 2022 г.

Креативността се сблъска с хвърлената ръкавица на нови предизвикателства през 2022 г., разсейвайки надеждите за маркетингов ренесанс. През февруари избухна война, последвана от влошаване на икономиката и рекламния пазар. Нововъзникващи категории, които първоначално предизвикаха вълнение, затихнаха сред куп противоречия, оставяйки маркетингова празнота. Шоковите вълни бързо доведоха до пренасочване на по-голям дял от рекламните бюджети към канали, които са ефективни, но не и стимулиращи битката за впечатляващи идеи.

На този фон никак не бе трудно оригиналното творчество да заблести. Marketing Dive подбра няколко запомнящи се примера за много добра творческа работа  в рекламния ефир през 2022 г.

"Долф Лундгрен" се поти за Old Spice

Носталгията по 80-те години беше доминираща тенденция в жанра не само заради „Stranger Things“. А Old Spice на Procter & Gamble не просто заложи на нея, но и добави доза елегантен хумор като създаде серия от забавни видеа, пародиращи екшън филмите с главен герой Долф Лундгрен. Е, по-скоро нещо като Долф Лундгрен, защото за пресъздаването на образа му компанията заложи на дийп-фейк технологии, което се оказа впоследствие от решаващо значение за успеха на кампанията. 
В една от рекламите, озаглавена "Дръж се" поразително млад Лундгрен протяга ръка, за да спаси човек, увиснал под него, но не успява заради леещата се от подмишницата му пот – знак, че не използва новия антиперспирант Sweat Defense Dry Spray на Old Spice.

В друг сюжет под името „Tied Up“ "екшън героят" Лундгрен трябва да обезвреди експлозиви, но телесната му миризма е сериозен проблем пред разрешаването на напрегнатата ситуация.

 Бегъл преглед по диагонал на криейтив продукциите от цял свят показва, че приложенията на дийп-фейк технологиите са зачестили през тази година, въпреки масово споделяните опасения от прилагането ѝ.

Lexus използва „безмилостен оптимизъм“, за да се насочи към различни аудитории

През октомври Lexus пусна нова кампания, озаглавена „Никога не губете предимството си“. За да предаде посланието си, насочено към подкрепа и уважение на различията, Lexus черпи вдъхновение от „Магьосникът от Оз“, но възприема провокативен подход към класиката, като задава въпроса какво би се случило, ако Пътечката от жълти тухли бъде избегната в полза на друга пътека. Кампанията включва шест спота: един за общия пазар и други пет, всяко от които насочено към конкретна демографска група.

В основния спот „Престани да следваш“, семейство кара най-новия RX по пътека от жълти павета, когато шофьорът внезапно избира да поеме по нов маршрут, който ги повежда към Изумрудения град.

Heineken предлага решение за дисбаланса работа/личен живот

Тази година Heineken се обяви в защита на по-здравословен баланс между работа и личен живот с отварачка за бутилки, която изключва лаптопите. Изобретението, наречено „The Closer“, е свързано устройство, което използва Bluetooth технология, за да затвори работни приложения и да позволи на потребителите да се отпуснат и да се съсредоточат върху бирата.

Идеята за сюжета се ражда след огласяване на мащабно проучване, установило, че служителите са увеличили работния си ден с 2,5 часа по време на пандемията от COVID-19, което може да доведе до отрицателни последици за здравето.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ