15 рекламни трика, които завладяха света

15 рекламни трика, които завладяха света

15 рекламни трика, които завладяха света

Рекламите ни бомбардират отвсякъде и компаниите трябва да се потрудят, за да ги разграничим от общия поток. Някой харчи милиони, а друг успява да привлече вниманието без много разходи. ADME анализира маркетинговите ходове на компании, които не се страхуваха да изградят рекламна кампания по свой начин. 

Skims бельото на Ким Кардашиян

Предлагайки се в 9 различни тона на кожата, слиповете и сутиените се появяват на официалния уебсайт в малки партиди, подхранвайки рекламата. Екипът на Ким използва принципа на недостига на Робърт Чалдини, който се основава на психологическия ефект на убеждаването. Това означава, че колкото по-малко възможности имаме и колкото по-трудно е да се сдобием с продукт, толкова по-ценен става той за нас и толкова по-вероятно е да бъде купен, и то бързо. 

Психотерапия по време на каране на Taxi Stockholm

Taxi Stockholm намери неочакван начин да привлече клиенти: да провежда психотерапевтични сесии точно по време на пътуване с такси. Клиентът може да избере терапевт в сайта, който лично да му прави компания. Цената на пътуването не се увеличава, а шофьорът и терапевтът са длъжни да спазват конфиденциалност. Предлаганата през 2014 г. услуга се оказва толкова успешна за компанията, че е търсена и до днес. Все още е възможно да се направи традиционно пътуване само с шофьор. 

Хотелски склад за редовни клиенти 

Grand Hyatt Melbourne през 2014 г. предложи на редовните клиенти услугата Leave It at Hyatt, възможността да оставят багажа си в хотела до следващото им посещение. Клиентите се връщат на светло в хотела, вещите им вече ги чакат в стаята, изпрани и изгладени. 

Шега парти в магазин за обувки 

Модните любители на Лос Анджелис бяха поканени на частна презентация на обувки Palessi. Всичко беше направено толкова готино, че обувките се продаваха като топъл хляб на цена от 200 долара за чифт. Всички бяха шокирани, когато се оказа, че такъв дизайнер не съществува, а магазин за масови обувки организира парти, за да покаже колко малка е разликата между марките. Купувачите получиха обратно парите си, както и плащане за участие в рекламата на Payless ShoeSource. 

Устойчивото стъкло на 3М

Компанията 3M, като част от рекламна кампания за тежкотоварни Security Glass, монтира стъклени стойки с банкноти вътре по улиците на канадски град. Предложено е да бъдат разбити и взети парите. За разочарование на жителите на Ванкувър, никой от тях не успя да забогатее по време на рекламната кампания, стъклото издържа на всички удари. 

Вирусно предизвикателство за популяризиране на Kylie Cosmetics

Kylie Cosmetics, собственост на Кайли Дженър, привлече вниманието отрано със скандала с филърите за устни. Тя дълго време отричаше използването им, обяснявайки външния си вид с добре подбран грим, а когато вече не можеше да убеди никого, реши да го използва като маркетингов трик. В социалните медии тийнейджъри разпространяват вирусна игра Kylie Jenner Lip Challenge. Нейните първи комплекти червила за устни се разпродадоха за 30 секунди. 

Промененият дрескод, който увеличи продажбите на прах на P&G 

P&G увеличи пазара на прах с 20% през 80-те години. Компанията проведе проучване с Levi Strauss Jeans и установи, че нейната целева аудитория са самостоятелно заети лица и че потреблението ще се увеличи, ако на работа се носят ежедневни дрехи вместо костюми (които се почистват на химическо чистене). Служителите в ежедневни дрехи работят много по-ефективно в сравнение с тези, които са ограничени от дрес код и носят костюми. P&G въвежда правото на служителите да се разхождат в ежедневно облекло в петък. Благодарение на добрата подкрепа на пресата много големи компании последваха примера и въведоха свободен дрескод в петък. 

Боята за коса Clairol 

Реклама на Clairol за боядисване на коса от 1957 г. е първата, която пита: "Тя прави ли го... или не?" Кампанията беше насочена към подчертаване на естествения цвят на косата с боя Clairol. Рекламата обясняваше, че само фризьорът знае за произхода на цвета на косата и става дума за това дали една жена боядисва косата си или не. Посланието беше, че качеството на боята Clairol не оставя възможност да се определи визуално дали косата е боядисана или естествена. След тази реклама задължителната черта с цвят на косата беше отменена в шофьорската книжка. Рекламната кампания е класирана на девето място в списъка на 100-те най-добри на 20 век. 

Мерилин Монро в рекламата на The Seven Year Itch 

Снимката, която накара Мерилин Монро да се разведе със съпруга си, беше рекламен трик. Роклята изобщо не се вдига заради въздуха от вентилационната решетка. Платът беше повдигнат от мощен вентилатор, а около актрисата се събраха много зяпачи, които бяха специално поканени. Съпругът на Мерилин, Джо ДиМаджио, беше сред тълпата и беше вбесен от крясъците на публиката. Снимката се разпространи в световните медии и донесе успех на филма "The Seven Year Itch" в боксофиса. 

Johnson&Johnson с немаркираните опаковки

През 50-те години на миналия век подложките на Modess, марка Johnson&Johnson, рекламираха жени в шикозни вечерни рокли. Самият продукт не беше показан, а рекламният слоган беше труден за дешифриране: "Modess...because". Подложките се продаваха в обикновени немаркирани кутии, дизайнът имаше за цел да скрие съдържанието от другите. По това време те се опитваха по всякакъв начин да избегнат индикации за менструация и това, което рекламираният продукт изисква. Кампанията продължава до 70-те години. 

Тиган от Tefal, който се почиства лесно 

През 1956 г. Tefal представя новост - тиган, в който можете да пържите без масло. Въпреки това, противно на очакванията, интересът към него беше слаб. Едва когато рекламите се фокусираха върху това колко лесно се почиства тигана, компанията започна да продава 1 милион броя на месец.

Реклама на годежен пръстен на De Beers

Най-големият диамант De Beers Millennium от 10,10 карата в историята на търговете беше продаден за 32 милиона долара.

През 1938 г., в разгара на икономическата криза, компанията De Beers, която управлява южноамериканските диамантени мини, променя отношението си към годежа. Беше решено да се изоставят красавиците в шикозни рокли на рекламни плакати и да се заменят с черно-бели плакати с призиви към мъжете: "Облекчава главоболието от 1888 г.", "Помислете за това. Разводът излиза по-скъпо", "Не, жена ви не е платила тази реклама (но ни каза какви вестници четете)". Между 1939 г. и 1979 г. продажбите на едро на диаманти на De Beers нарастват от 23 милиона долара на 2,1 милиарда долара. 

Телекинеза на публично място в стила на филма на ужасите "Carrie"

За да популяризира римейка на класическия филм на ужасите Carrie, базираната в Ню Йорк компания за вирусен маркетинг Thinkmodo пресъздаде сцената от филма в кафене в Ню Йорк. Посетителите бяха накарани да вярват, че неконтролируемата телекинеза на младата жена се задейства, когато човек случайно разля кафе върху нейния MacBook. Видеото стана вирусно, събра над 70 милиона гледания в YouTube, получи световно медийно отразяване и златна награда в театралната категория на Key Art Awards. 

Партизанска реклама за Puma

Ямайският атлет Юсейн Болт на Летните олимпийски игри в Пекин разстрои силно официалния спонсор - Nike. Олимпийските спонсори плащат милиони долари за реклама и комитетът стриктно налага другите да избягват използването на олимпийски език или символи в своите реклами по време на Игрите. Веднага след като спечели 100 м, Юсейн събу златните си маратонки Puma и замръзна в традиционната си победна стойка, сочейки с пръст директно към обувката. Puma публикува снимка на обувките на победителя на своите страници в социалните медии, в съответствие с правилата на Международния олимпийски комитет. 

Обадете се за размразяване на долари на WePay 

Системата за електронни плащания WePay беше решена да се конкурира с PayPal. Основният недостатък на PayPal се виждаше в блокирането на потребителски акаунти. WePay замрази няколко стотиндоларови банкноти с надпис "PayPal замразява вашите акаунти" в леден блок от 600 паунда. Съоснователят на WePay Рич Аберман достави ледено съобщение на конференцията на PayPal и го качи със съобщението "Размразете парите си, като преминете към WePay".

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ