Абсолютната необходимост от имейл маркетинг

Абсолютната необходимост от имейл маркетинг

Въпреки че има лоша репутация и прилича на изоставена вещ на фона на всички мобилни приложения и социални медии, имейл маркетингът остава практически най-лесният начин за компаниите да достигнат до своите клиенти. Той е и най-евтиният и бърз метод – звучи ли ви познато? Всеки маркетингов служител, който прекарва прекалено много време да публикува в социалните мрежи, да прави реклами, да следи споменаванията на дадена фирма или продукт в интернет и да отговаря на коментари, може би допуска фатална грешка, като не обръща достатъчно внимание на потенциала на този маркетингов инструмент.

Да започнем с малко факти. Броят на съществуващите имейл адреси е три пъти по-голям от този на всички Twitter и Facebook профили взети заедно. Благодарение на политиките на двете социални мрежи, последователите ви получават вашите публикации в едва 6% от времето, за разлика от 18-те процента при използването на електронни писма.

Интернет търсачките би трябвало да са Светият Граал в сферата на маркетинга, но те правят информацията за вашия бизнес по-малко достъпна, отколкото когато я изпращате до електронните пощи на своите клиенти. Тук трябва да вземем предвид и хибридната публика, сред която употребата на таблети е нараснала с 13,5% за периода януари-септември 2014 г., а броят на всички имейли, четени на мобилни устройства, се е увеличил с 26,6% само за първото тримесечие.

Както става ясно, имейлите са много по-ефективни в привличането на клиенти от Facebook и Twitter, взети заедно. За да се убедите напълно, блогърът Дерек Халпърн прави тест. За целта той разпраща едни и същи съобщения в Twitter и по електронната поща. Какви са резултатите? 4200 души са отворили съобщенията в електронната си поща и само 300 в Twitter.

И все пак имейл маркетингът си има и своите недостатъци. Тъй като това е най-класическият начин за разпространение на бизнес информация, има опасност вашето писмо да бъде пратено директно в кошчето, вместо да доведе до продажба.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да извлечете максимална полза от най-простия маркетингов инструмент, с който разполагате, и да получите най-добрата възвращаемост на вашите инвестиции, без да ви маркират като спамър.

- Трябва да знаете как да подходите към потребителите си – на кого всъщност пращате имейл? Разделете публиката си на части, за да им осигурите възможно най-приятното преживяване. Изпращайте имейли само на новите и на последно активните си последователи.

- Направете имейлите достъпни и привлекателни – движим се към свят, доминиран от мобилни устройства, затова съобщенията, които са достъпни за таблети и смартфони, биват отваряни 21% по-често. Конструирайте писмата така, че да изглеждат добре на всички видове устройства.
 
- Не претоварвайте Subject полето
– кратките заглавия са много по-достъпни от дългите и описателните. Старайте се те да не надвишават 50 символа.

- Приканвайте клиентите си към конкретни действия – яснотата на съдържанието ще увеличи представата ви за това как вашите клиенти приемат и реагират на имейл кампанията ви. Ясно и просто им обяснете какво се очаква от тях.

- Направете имейлите лични – съобщенията трябва да звучат сякаш идват от човек, а не от предмет. Говорете на клиентите като на ваши познати.

- Пращайте съобщения, чрез които общувате с клиентите, не ги замеряйте с еднократни реклами. Увеличете приходите си, като изпращате имейли, съобразени с навиците и интересите им – например, когато разглеждат ваши продукти, напускат фирмения уебсайт или погледнат даден артикул повече от веднъж.

Източник: ShellyPalmer.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ