България се включва с рекорден брой проекти в международния рекламен конкурс Golden Drum

България се включва с рекорден брой проекти в международния рекламен конкурс Golden Drum

Рекорден брой български рекламни проекти ще участват тази година в престижния международен рекламен фестивал Golden Drum.* Осем български агенции ще се борят с общо 34 проекта в надпреварата, която ще се проведе между 13 и 16 октомври в Порторож, Словения. През 2014 г. страната ни бе представена с общо 14 заявки.Тази година, България е държавата с най-голям ръст на броя кандидатури в престижния международен рекламен фестивал

Общият брой на подадените кандидатури в настоящото издание на конкурса достигна 1208 от общо 26 рекламни групи и 255 независими агенции от държави от т.нар.  „Нова Европа“ - Северна, Източна, Централна и Южна Европа, Русия и Близкия изток. Допълнително са заявени и 58 участия от млади творци за Off Drum конкурса Piran Portorož Poster Award.  

Организаторите отбелязват съществен и стабилен растеж на кандидатурите, подадени от турските агенции тази година – 280 бр. (184 през 2014 г.). Това прави страната една от най-успешните сред участниците в 22-то издание на Golden Drum. По-активно участие регистрират също агенциите от Унгария, Румъния, Словакия, Словения и Австрия. Към 22-то издание на конкурса Golden Drum се присъединяват още две държави - Грузия и Армения.

Всяка година във фестивала Golden Drum се включват представители на рекламната общност от страни от „Нова Европа“, които представляват пазар от над 400 милиона потребители. Те се състезават за Големите награди в конкурса Grand Prix Awards – Golden и Silver Drum, разпределени  в общо 17 категории от две направления според каналите на комуникация - „Single Channel“ и „Multi-Channel“ . Най-добрите участници биват отличавани и със специалните награди Golden Rose (отличие за участника, събрал най-много точки), Tartini Award (награда за независима агенция, събрала най-много точки), Golden Net (награда за рекламната група, събрала най-много точки), Brand Grand Prix (отличие за марката, събрала най-много точки), Good Cause Grand (отличие за реклама с кауза), Virtuoso Awards (награда в 3 категории – за най-добра графична визия, най-добра фотография и най-добра кинематография) и Golden Watch Award (най-добър Творчески директор).

Участието на 255 независими агенции, подали общо 396 кандидатури или 32% от всички участващи проекти, ще направи надпреварата за Tartini Award една от най-вълнуващите в историята на фестивала, коментират наблюдатели. В направлението “Single Channel” се наблюдава показателен и съществен растеж в две категории - „A. Film“ (за телевизионна, кино и онлайн реклама), за която има три пъти повече заявления от миналата година и категорията „G. Digital“ (за дигитална реклама), при която се отчита повишение от 19%.

Интересът към категориите в секцията „Multi Channel“ също се е увеличили  с общо 13% повече кандидатури.

И в двете групи - „Single Channel“ и „Multi Channel“, звеното за иновативни решения предизвика по-голям брой участия (14 % повече в категория“N.“ - нови и иновативни реклами и съответно 39% повече в категория „X.“  -иновативни кампании), което може да се тълкува като много добър знак за положителното развитие на творческата индустрия.

Официалната церемония по награждаване на победителите в конкурса Golden Drum ще се състои на 16-ти октомври. Резултатите ще бъдат обявени от председателя на журито за „Single Channel“ - Чаво Д'Емилио, творчески директор на McCann Worldgroup за Латинска Америка и Карибския басейн, президент и главен творчески директор на McCann Буенос Айрес и от председателя на журито за „Multi Channel“ - Джофри Хантсън, главен творчески директор и съосновател на белгийската агенция Happiness. Tържествено ще бъдат посрещнати и новите членове в залата на славата на Golden Drum New Europe.

*****

Международният рекламен фестивал Golden Drum, един от най-големите в Европа, е четиридневно събитие, организирано от словенската рекламна камара. Тази година темата на 22-рия Golden Drum фестивал, организиран от 13 до 16 октомври 2015 г. в Grand Hotel Bernardin в Порторож, Словения, ще бъде Transformation, liberation and creative culture”.

Фестивалът се  посещава всяка година в Порторож от над 800 експерти в областта на маркетинга, рекламата, творческите решения, дизайна, както и млади таланти и студенти. В рамките на четири фестивални дни ще тече активна  качествена програма с много интересни лектори и най-голямото представяне на творческата реклама от 37 страни от Нова Европа. Повече информация може да се намери на www.goldendrum.com.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ