Три нови роли в рекламния бизнес

Три нови роли в рекламния бизнес

Филми като "Как да преуспеете в рекламата" (How to Get Ahead in Advertising/1989), "Какво искат жените" (What Women Want/ 2000) и сериали като "Момчетата от Мадисън авеню" (Mad Men) и "Довери ми се" (Trust Me) направиха популярни през годините позиции в рекламния бизнес като криейтив директора, копирайтъра, арт директора, графичния дизайнер, акаунт директора, продуцента, търговския мениджър. 

Рекламата обаче е бранш, който се променя много бързо. С напредъка на технологиите и дизайна, в нея се появяват нови длъжности. Ето три от тях, които навлизат в рекламните агенции в САЩ, според сайта About.Advertising.com. 

  • Директор социални медии. Негово задължение е да ръководи цялостния маркетинг в социалните медии на клиенти. Работата е трудна, защото включва ангажименти извън работния ден - кампаниите в социалните медии се развиват 24 часа от денонощието, 7 дни в седмицата. Той е отговорен за стратегията на подбор и публикуване на съдържание в страниците в социалните медии на клиента. Работи по популяризирането на бранда онлайн, увеличаването на трафика към фирмения сайт чрез употреба на множество платформи. Идеята е чрез всички тези активности да се създават приходи за марката. Директорът социални медии използва отдадения труд на колеги в неговата агенция и на служители на компанията клиент, за да реализира визията си за развитие на бранда. В тази работа е нужно и доста творческо мислене, в съчетание с отлични познания на дигиталния пейзаж, както и личен интерес към случващото се в мрежата и онлайн общностите. Добрият директор социални медии е едновременно активен и реакционно настроен. Той създава възможности. 
  • Мениджър общности. Има значително увеличение на търсенето на тези експерти. Те се занимават с това да създават или пишат съдържание, което хората биха харесали много и споделили в интернет. Този тип мениджъри си сътрудничат в работата с мениджърите социални медии и медийните директори в агенциите, за да се увеличават онлайн общностите в страниците на марки в платформи като Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest и Vine. Вероятно използвате тези сайтове в ежедневието, знаете как работят. Работата на мениджъра общности е да адаптира тона и звученето на съдържанието към профилите на множество различни клиенти. Така например една публикация във Facebook на Oreo би изглеждала и звучала много по-различна от друга за Budweiser или Армията на спасението. Този професионалист е креативен хамелеон, който се развива и умее да еволюира спрямо всеки клиент. Неговите публикации са присъщи на бранда и в същото време много подходящи за споделяне. 
  • Мениджър промоции. Да не се бърка с пиар мениджъра. Мениджърът промоции работи ръка за ръка с пиар и маркетинг екипите, за да създава събития за компании, от които събития да се раждат новини. Работата му е да подсигури всички събития, които се състоят за клиента, да изглеждат като неразривна част от цялостната маркетингова и пиар кампания, която фирмата води. Прокарва нови идеи, създава атракции във външаната среда, довежда марката до нови територии - всичко това, за да се създаде масивна възвръщаемост на инвестицията. Промоциите, с които работи, може да варират от нещо много просто като раздаването на листовки и подаръци в моловете, до нещо скъпо и въздействащо, като концерт на открито, екстремно изпълнение, заснето във видео, чиято цел е да се споделя "вирусно". Този вид мениджъри жонглират. Работата им е напрегната и вънуваща. Може да бъде изпълнена с много пътуване и срещи със звезди. Заплатата обикновено не е голяма, повечето от тях са в бизнеса заради интересната професия и социалните придобивки. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Иран отхвърля преговорите за прекратяване на войната с Израел, Тръмп вижда Путин като посредник за мир
Междувременно в Ливан: Танци и музика на фона на балистичните ракети (ВИДЕО)
Почина Леонард Лаудър – мъжът, който превърна Estee Lauder в козметична империя
Boeing понижи прогнозата си за търсенето на пътнически самолети през следващите 20 години
За пет месеца органите на реда са хванали повече наркотици, отколкото за цялата 2024 г.
Зеленски призова лидерите на страните от Г-7 да засилят натиска над Русия по време на срещата си в Канада
За първи път жена оглавява британското външно разузнаване
Зеленски се надява ескалацията между Израел и Иран да не доведе до спад в помощта за Киев