Три нови роли в рекламния бизнес
Три нови роли в рекламния бизнес
Реклама
Обновена 01:00ч., 21.04.2015
Филми като "Как да преуспеете в рекламата" (How to Get Ahead in Advertising/1989), "Какво искат жените" (What Women Want/ 2000) и сериали като "Момчетата от Мадисън авеню" (Mad Men) и "Довери ми се" (Trust Me) направиха популярни през годините позиции в рекламния бизнес като криейтив директора, копирайтъра, арт директора, графичния дизайнер, акаунт директора, продуцента, търговския мениджър.
Рекламата обаче е бранш, който се променя много бързо. С напредъка на технологиите и дизайна, в нея се появяват нови длъжности. Ето три от тях, които навлизат в рекламните агенции в САЩ, според сайта About.Advertising.com.
- Директор социални медии. Негово задължение е да ръководи цялостния маркетинг в социалните медии на клиенти. Работата е трудна, защото включва ангажименти извън работния ден - кампаниите в социалните медии се развиват 24 часа от денонощието, 7 дни в седмицата. Той е отговорен за стратегията на подбор и публикуване на съдържание в страниците в социалните медии на клиента. Работи по популяризирането на бранда онлайн, увеличаването на трафика към фирмения сайт чрез употреба на множество платформи. Идеята е чрез всички тези активности да се създават приходи за марката. Директорът социални медии използва отдадения труд на колеги в неговата агенция и на служители на компанията клиент, за да реализира визията си за развитие на бранда. В тази работа е нужно и доста творческо мислене, в съчетание с отлични познания на дигиталния пейзаж, както и личен интерес към случващото се в мрежата и онлайн общностите. Добрият директор социални медии е едновременно активен и реакционно настроен. Той създава възможности.
- Мениджър общности. Има значително увеличение на търсенето на тези експерти. Те се занимават с това да създават или пишат съдържание, което хората биха харесали много и споделили в интернет. Този тип мениджъри си сътрудничат в работата с мениджърите социални медии и медийните директори в агенциите, за да се увеличават онлайн общностите в страниците на марки в платформи като Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest и Vine. Вероятно използвате тези сайтове в ежедневието, знаете как работят. Работата на мениджъра общности е да адаптира тона и звученето на съдържанието към профилите на множество различни клиенти. Така например една публикация във Facebook на Oreo би изглеждала и звучала много по-различна от друга за Budweiser или Армията на спасението. Този професионалист е креативен хамелеон, който се развива и умее да еволюира спрямо всеки клиент. Неговите публикации са присъщи на бранда и в същото време много подходящи за споделяне.
- Мениджър промоции. Да не се бърка с пиар мениджъра. Мениджърът промоции работи ръка за ръка с пиар и маркетинг екипите, за да създава събития за компании, от които събития да се раждат новини. Работата му е да подсигури всички събития, които се състоят за клиента, да изглеждат като неразривна част от цялостната маркетингова и пиар кампания, която фирмата води. Прокарва нови идеи, създава атракции във външаната среда, довежда марката до нови територии - всичко това, за да се създаде масивна възвръщаемост на инвестицията. Промоциите, с които работи, може да варират от нещо много просто като раздаването на листовки и подаръци в моловете, до нещо скъпо и въздействащо, като концерт на открито, екстремно изпълнение, заснето във видео, чиято цел е да се споделя "вирусно". Този вид мениджъри жонглират. Работата им е напрегната и вънуваща. Може да бъде изпълнена с много пътуване и срещи със звезди. Заплатата обикновено не е голяма, повечето от тях са в бизнеса заради интересната професия и социалните придобивки.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пламен Димитров: Имаме уверение, че утре по сметките на ВУЗ-овете ще влязат 39 млн. лева
България |
Обновена 15:30ч., 19.05.2024
Санторини грабна приза „Най-добър остров в Европа“ за 11-ти пореден път
Туризъм |
Обновена 15:00ч., 19.05.2024
Тръмп се зарече да премахне ограниченията, свързани с носенето на оръжия, ако стане президент
Свят |
Обновена 14:00ч., 19.05.2024
Политолози прогнозират осем партии да влязат в новия парламент
България | Политика |
Обновена 13:00ч., 19.05.2024
Хърватски кандидат за евродепутат тръгва на велосипедно пътешествие от Брюксел към Загреб
Свят | ЕС |
Обновена 12:30ч., 19.05.2024
Най-важното, на което може да ни научи успешната кариера на Уорън Бъфет
Техники за успех |
Обновена 00:16ч., 19.05.2024
Политолози прогнозират осем партии да влязат в новия парламент
България | Политика |
Обновена 13:00ч., 19.05.2024
Sky Sports: Френският нападател Мбапе се е съгласил да премине в „Реал“ с намалена заплата
Спорт |
Обновена 14:00ч., 18.05.2024
На днешната дата, 19 май. Рождениците днес
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 19.05.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 19.05.2024
319 мъдри и забавни афоризми
Виц на деня |
Обновена 08:10ч., 30.12.2013
Два основни принципа в разказването на вашата история
Маркетинг |
Обновена 01:11ч., 19.05.2024
Австрия ще деблокира средствата за Агенцията на ООН за подпомагане на палестинските бежанци
Свят |
Обновена 08:50ч., 19.05.2024
Коментари
Няма въведени кометари.