Facebook атакува пазара за интернет рекламата

Facebook атакува пазара за интернет рекламата

Facebook направи сериозна заявка да се намеси решително на пазара за интернет реклама като стартира проекта си Open Graph. Чрез него прехвърлянето на потребители между сайтовете става значително по-лесно, по- непосредствено и в същото време – далеч по-влиятелно.

За онези от многобройното семейство на социалната мрежа, които все още не са се запознали с Open Graph обясняваме накратко как действа:

когато посетител на новинарски сайт харесва дадена новина е достатъчно да щракне върху бутона “Like”, за да види кои от неговите приятели от Facebook също са харесали това или подобно съдържание в други уеб сайтове.

Проектът всъщност е част от плана на Facebook да изнесе социалните си функции в мрежата. Това може да се окаже и сериозен катализатор на рекламния бизнес на компанията, съобщава Reuters.

Със своите над 400 млн. потребители, Facebook е най-посещавания сайт в САЩ, сочат данни на comScore. В същото време рекламната дейност на компанията не особено развита. Лидер в момента на полето на онлайн рекламата е Google Inc., където множество уеб портали и мрежи се борят за милиарди долари от графично представяне на реклами.

С инициативите си за навлизане в глобалната мрежа обаче Facebook формира новата рамка за рекламиране в Интернет, отбелязва Reuters.

Подобно решение ще осигури на социалната мрежа много стабилни позиции на рекламния пазар, смятат експерти. В подкрепа на тезата си те посочват, че само през първата седмица от старта на Open Graph , 50 000 сайта са заявили желание да се включат в проекта.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ