Индия цели 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г.

Правителството на Индия си е поставило за цел на страната да се падат 5% от световното корабостроене до 2030 година и в нея да бъдат изградени 10 корабостроителници на световно равнище с подкрепата на публично-частно партньорство и международно сътрудничество. Това обясни вчера индийският министър на пристанищата, корабоплаването и водните пътища Шантану Такур, цитиран от индийската новинарска агенция ПТИ и БТА.
„Индия цели да се превърне в глобален хъб за устойчиво корабостроене с помощта на реформи в политиките, технологични иновации и силно сътрудничество между индустрията и правителството“, заяви министър Такур, обръщайки се към конференция в Гоа, посветена на развитието на корабостроенето в Индия до 2047 г.
„Корабостроенето е повече от индустрия – то е символ на националната сила и самодостатъчност. Нашата визия е да направим Индия не просто участник, а водач в устойчивото корабостроене, допринасяйки за зеления ръст, синята икономика и политиката „Самодостатъчна Индия“, заяви министърът на пристанищата.
„Нашата програма за модернизиране на пристанищата е амбициозна, но постижима. Стремим се към 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г. – значителен скок от настоящата ни позиция. Това ще бъде постигнато чрез стратегически инвестиции в автоматизацията, цифровата технология и зелените иновации в корабостроенето“, заяви той.
Такур заяви, че правителството планира допълнително да разработи „10 корабостроителници на световно равнище до 2030 г., подкрепени от публично-частното партньорство и международното сътрудничество, което ще доведе до индийските брегове най-добрите практики в световен мащаб“.
Той подчерта бързата трансформация на морския сектор през последното десетилетие под ръководството на премиера Нарендра Моди.
Министърът заяви, че движението на товари по вътрешните водни пътища се е увеличило с над 320% от 2014 г. насам, значително намалявайки разходите за логистика, докато същевременно се засилва ролята на екологичния транспорт. Този ръст съвпада с поставената от Индия цел за износ от два трилиона долара до 2030 г. и с целта за нулеви въглеродни емисии до 2070 г.
Правителството се е фокусирало върху модернизирането на пристанищната инфраструктура и подобряване на ефективността във веригите за доставки, заяви министърът.
Такур заяви, че правителството работи по установяването на национална линия за превоз на контейнери до 2030 г., като целта е постигането на 50% родна продукция на контейнеровозите до 2035 г.
„Този амбициозен проект ще намали разчитането на чуждестранни компании и ще постави индийските корабостроителници в центъра на глобалната търговия“, заяви той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пет държави от ЕС блокираха предложението за ограничения на визите за руснаци
Бизнес |Китайският фондов пазар отново привлича чужденци. Каква е причината?
Финанси |Безработицата у нас през август е 5,2%
Свят |Естония започна строителство на мащабни отбранителни съоръжения до границата с Русия
Свят |Технополис започва да приема предварителни поръчки за новите модели iPhone 17
Технологии | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Хороскоп |5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Техники за успех |Израел започна сухопътно настъпление в град Газа
Свят |Япония е на първо място по дял на възрастните хора в страните с население над 40 милиона
Свят |Тръмп подписа указ за разполагане на Националната гвардия в Мемфис
Свят |На днешната дата, 16 септември. Рождениците днес
На днешната дата |Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Свят |Времето: Сутринта мъгливо, следобед - слънчево
България |ADVERTORIAL

Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

Партньорът на Microsoft за 2024 г. Noventiq Bulgaria със събитие за AI агенти и киберсигурност на 25 септември в София

Коментари
Няма въведени кометари.