Индия цели 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г.

Правителството на Индия си е поставило за цел на страната да се падат 5% от световното корабостроене до 2030 година и в нея да бъдат изградени 10 корабостроителници на световно равнище с подкрепата на публично-частно партньорство и международно сътрудничество. Това обясни вчера индийският министър на пристанищата, корабоплаването и водните пътища Шантану Такур, цитиран от индийската новинарска агенция ПТИ и БТА.
„Индия цели да се превърне в глобален хъб за устойчиво корабостроене с помощта на реформи в политиките, технологични иновации и силно сътрудничество между индустрията и правителството“, заяви министър Такур, обръщайки се към конференция в Гоа, посветена на развитието на корабостроенето в Индия до 2047 г.
„Корабостроенето е повече от индустрия – то е символ на националната сила и самодостатъчност. Нашата визия е да направим Индия не просто участник, а водач в устойчивото корабостроене, допринасяйки за зеления ръст, синята икономика и политиката „Самодостатъчна Индия“, заяви министърът на пристанищата.
„Нашата програма за модернизиране на пристанищата е амбициозна, но постижима. Стремим се към 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г. – значителен скок от настоящата ни позиция. Това ще бъде постигнато чрез стратегически инвестиции в автоматизацията, цифровата технология и зелените иновации в корабостроенето“, заяви той.
Такур заяви, че правителството планира допълнително да разработи „10 корабостроителници на световно равнище до 2030 г., подкрепени от публично-частното партньорство и международното сътрудничество, което ще доведе до индийските брегове най-добрите практики в световен мащаб“.
Той подчерта бързата трансформация на морския сектор през последното десетилетие под ръководството на премиера Нарендра Моди.
Министърът заяви, че движението на товари по вътрешните водни пътища се е увеличило с над 320% от 2014 г. насам, значително намалявайки разходите за логистика, докато същевременно се засилва ролята на екологичния транспорт. Този ръст съвпада с поставената от Индия цел за износ от два трилиона долара до 2030 г. и с целта за нулеви въглеродни емисии до 2070 г.
Правителството се е фокусирало върху модернизирането на пристанищната инфраструктура и подобряване на ефективността във веригите за доставки, заяви министърът.
Такур заяви, че правителството работи по установяването на национална линия за превоз на контейнери до 2030 г., като целта е постигането на 50% родна продукция на контейнеровозите до 2035 г.
„Този амбициозен проект ще намали разчитането на чуждестранни компании и ще постави индийските корабостроителници в центъра на глобалната търговия“, заяви той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |На днешната дата, 9 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Цвете от пустинята Атакама в Чили може да крие ключа към устойчиви на суша култури
Любопитно |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |На днешната дата, 9 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Урсула фон дер Лайен: Русия иска да всее раздор в ЕС, трябва да отговорим с единство
ЕС |Вътрешни кризи спъват външната политика на Обама
Свят | Advertorial |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.