Индия цели 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г.

Индия цели 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г.

Правителството на Индия си е поставило за цел на страната да се падат 5% от световното корабостроене до 2030 година и в нея да бъдат изградени 10 корабостроителници на световно равнище с подкрепата на публично-частно партньорство и международно сътрудничество. Това обясни вчера индийският министър на пристанищата, корабоплаването и водните пътища Шантану Такур, цитиран от индийската новинарска агенция ПТИ и БТА.

„Индия цели да се превърне в глобален хъб за устойчиво корабостроене с помощта на реформи в политиките, технологични иновации и силно сътрудничество между индустрията и правителството“, заяви министър Такур, обръщайки се към конференция в Гоа, посветена на развитието на корабостроенето в Индия до 2047 г.

„Корабостроенето е повече от индустрия – то е символ на националната сила и самодостатъчност. Нашата визия е да направим Индия не просто участник, а водач в устойчивото корабостроене, допринасяйки за зеления ръст, синята икономика и политиката „Самодостатъчна Индия“, заяви министърът на пристанищата.

„Нашата програма за модернизиране на пристанищата е амбициозна, но постижима. Стремим се към 5% дял от глобалното корабостроене до 2030 г.  – значителен скок от настоящата ни позиция. Това ще бъде постигнато чрез стратегически инвестиции в автоматизацията, цифровата технология и зелените иновации в корабостроенето“, заяви той.

Такур заяви, че правителството планира допълнително да разработи „10 корабостроителници на световно равнище до 2030 г., подкрепени от публично-частното партньорство и международното сътрудничество, което ще доведе до индийските брегове най-добрите практики в световен мащаб“.

Той подчерта бързата трансформация на морския сектор през последното десетилетие под ръководството на премиера Нарендра Моди.

Министърът заяви, че движението на товари по вътрешните водни пътища се е увеличило с над 320% от 2014 г. насам, значително намалявайки разходите за логистика, докато същевременно се засилва ролята на екологичния транспорт. Този ръст съвпада с поставената от Индия цел за износ от два трилиона долара до 2030 г. и с целта за нулеви въглеродни емисии до 2070 г.

Правителството се е фокусирало върху модернизирането на пристанищната инфраструктура и подобряване на ефективността във веригите за доставки, заяви министърът.

Такур заяви, че правителството работи по установяването на национална линия за превоз на контейнери до 2030 г., като целта е постигането на 50% родна продукция на контейнеровозите до 2035 г.

„Този амбициозен проект ще намали разчитането на чуждестранни компании и ще постави индийските корабостроителници в центъра на глобалната търговия“, заяви той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Като в "доброто" старо време: Първият "Магазин за хората" дебютира с опашки и празни рафтове
Техники, които ще ви помогнат да заспите по-бързо
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна, колкото сега
Кои са знаците, че се справяте по-добре в живота, отколкото си мислите?
Съвети от банкерите: Какво да правим при смяната на лева с евро?
Емблематичният фосил „Малкото стъпало“ – неочаквана еволюционна загадка
Ядрената индустрия ще добави 15 реактора догодина след спада в капацитета през 2025 г.
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven