Кои държави използват най-много ChatGPT? (Инфографика)
Изминаха почти две пълни години, откакто OpenAI пусна ChatGPT, помагайки за стартиране на генеративната AI революция. Потребителите се наредиха около виртуалния блок, за да използват ChatGPT, като поставиха началото на надпреварата във въоръжаването с изкуствен интелект между поне три големи технологични компании. Но сега, когато първоначалната новост е избледняла, какво мисли широката общественост за тази нова технология?
Visual Capitalist визуализира процента на потребителите, използващи ChatGPT в различни страни по света. Тези данни идват от CCI Global Consumer Sentiment Survey за 2023 г. на Boston Consulting Group.
Сред изследваните държави Индия има най-висок дял (45%) хора, използващи ChatGPT. Това може да се дължи отчасти на големия брой ИТ работни места в страната, в които ChatGPT може да бъде ценен актив.
Една корелация, която се появява в този набор от данни, е, че държави с по-младо население като средна възраст са склонни да имат по-високо използване на ChatGPT, вероятно защото то е по-разбиращо технологиите.
И тази корелация се проявява и когато се разглежда как се използват AI инструментите. Например респондентите в проучването в Индия и Филипините (по-високо използване на ChatGPT) използват AI за специфични цели: помощ в изследванията или като виртуален личен асистент.
За разлика от това, според Boston Consulting Group, респондентите в САЩ и Германия (по-ниско използване на ChatGPT) най-вече „си играят с него“.
За потребителите, които използват AI за нещо повече от ефекта на новост, „разглеждането на незадоволени нужди“ е ключова тема. Това може да означава създаване на финансови цели, намиране на персонализирани препоръки или търсене на артикули, подобни на тези, които вече са имали.
Като цяло, около 40% от всички респонденти в проучването посочват, че са развълнувани от AI, като 28% са противоречиви относно него и 29% са загрижени.
За повече подробности разгледайте инфографиката
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.