Скоростта на интернета – най-важна за европейските потребители

Скоростта на интернета – най-важна за европейските потребители

Скоростта на интернета е най-важна за европейските потребители. Това показват данни от последното общоевропейско проучване по въпроса как европейците използват интернет.

Почти половината (45 %) от европейските домакинства ще актуализират своя абонамент за интернет или ще сменят доставчика с цел използването на по-висока скорост на връзката чрез широколентов достъп. Този процент стопи предимството на цената като основен фактор при избора на интернет абонамент.

„За потребителите е все по-важно техният интернет да е със скорост, която да им позволява да гледат видео, например. А за тези, които работят от дома си, скоростта е също така въпрос на конкурентоспособност. Когато избират, днешните потребители следят едновременно скоростта на връзката и цената на услугата“, заяви зам.-председателят на Европейската комисия Нели Крус.

Ето още някои важни моменти от проучването на Евробарометър:

Скоростта е все по-важна

  • Конкуренцията действително понижи цените и направи услугата достъпна, но ще са необходими повече усилия, за да се отговори на нарасналото търсене на високоскоростен интернет.
  • Около 40% от респондентите са срещнали затруднения в опитите си да ползват съдържание или услуги онлайн поради недостатъчна скорост на връзката или капацитет за теглене.

Качество на услугата

  • 20% от участвалите в проучването са срещали трудности при достъпа до онлайн съдържание или се е наложило да рестартират някои приложения на мобилните си телефони (което е с 4 процентни пункта повече отколкото през декември 2011 г.). Най-често това се е случвало при визуализирането на видеоклипове (42%), при слушане на музика (22%), при изтегляне на безплатни видеоматериали (22%), при гледане на прояви на живо (20%) или при игра на онлайн игри (19%).
  • Понякога качеството на звука не е било на ниво. Едва 38% са заявили, че качеството на звука е било много добро на техните мобилни телефони. По този показател резултатите за стационарните телефони и телефонията през интернет са съответно 49% и 25%.

Отворен интернет и неутралност на мрежата

  1. Блокирането на видеосъдържание е най-неприятното следствие от проблематиката неутралност на мрежата/авторски права.
  2. 34% от възрастните използват услуги за интернет телефония (VoIP) (спрямо 27% през 2012 г.)

Тенденции в потреблението

  1. 44% от домакинствата имат поне един мобилен абонамент за интернет (спрямо 30% през 2012 г.).
  2. 45% от домакинствата закупуват пакетни съобщителни услуги (например комбинация от телевизия, широколентов интернет, телефон, мобилни услуги) от един и същ доставчик (45%).
  3. От тях 40% са разглеждали възможността да сменят своя доставчик на пакетни услуги, но 29% от запитаните смятат, че не е лесно да бъдат сравнени условията на пакетните услуги.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ